Bolesti při menstruaci. 5 způsobů, jak přirozeně uvolnit křeče

Mít hladinu hormonů v optimální rovnováze rovná se netrápit se každý měsíc menstruačními křečemi. Jenže kdo právě tohle má v dnešní době v pořádku? Ty šťastné by se na prstech jedné ruky daly spočítat! Pokud i ty patříš k těm, kdo se svíjí v bolestech, věř, že řešení je snadné a hlavně nechemické!

bolesti-menstruace-2-1100x618.jpg Zdroj: Shutterstock.com

Ženství je někdy pěkná dřina. Žen, které se potýkají s takzvaným premenstruačním syndromem, je téměř 40 procent. Studie ale zároveň ukazují, že až 75 procent žen má některé ze symptomů, přičemž podle vědců má PMS více než sto příznaků! Naštěstí se mnohé z nich dají zkrotit naprosto přirozeně a bez utišujících léků. Co by sis měla dopřávat, pokud už vinou bolesti nevíš, kudy kam?

1. Rybí olej a vitamín B 12

Mnoho žen postrádá omega-3 nenasycené mastné kyseliny a vitamín B 12. A to je velká škoda. Kromě přínosů v rámci prevence mnoha onemocnění tyto živiny podle jisté dánské studie pomáhají ženám během jejich dní a krátce před nimi.

Vědci na to přišli tak, že skupině žen po šest měsíců podávali rybí tuk, rybí olej, vitamín B12 a placebo. Každá zúčastněná užívala pět tobolek denně po dobu tří měsíčních cyklů a každý měsíc hodnotila svoji bolest. Na základě těchto údajů vědci vyhodnotili, že právě rybí olej a vitamín B 12 jsou při krocení křečí nejlepší. Zatímco u suplementace rybího oleje je to jasné, v Evropě je velice málo potravin, které jsou obohaceny o vitamin B12 – a všechny jsou živočišného původu. Kromě ryb (makrela, pstruh, losos, sleď, úhoř) se jedná o vnitřnosti, hovězí, vepřové, krůtí a kuřecí maso, vejce, mořské plody, mléko, sýry, jogurty a některé mléčné výrobky. Komu právě tohle nevoní, může se spolehnout na řasy (spirulina, chlorella).

2. Více zeleniny, méně tuku

Zpracované potraviny, které jsou většinou bohaté na sacharidy, tuky a sůl, bolestivému období vůbec nesvědčí. Kontrakce dělohy způsobují, že se krevní cévy „sbírají“ kolem břicha. Spousta soli a kofeinu ve stravě tyto cévy omezuje a bolest se o to víc zvětšuje. Pokud však do svého jídelníčku zařadíš větší množství ovoce a zeleniny, podpoříš hydrataci a rovnováhu živin a současně snížíš zánět vyvolaný nezdravými tuky. Zároveň se ujisti, že přijímáš dostatek tekutin. Voda skutečně zmírní zadržování tekutin, což snižuje bolest spojenou s nadýmáním.

3. Spásný hořčík

Získání většího množství hořčíku je nezbytné. Hořčík reguluje funkci nervů a svalů, které jsou zapojeny do menstruačního cyklu. Pomáhá také předcházet zadržování vody, což je častá stížnost mnoha žen během jejich období. Že to skutečně funguje, potvrdila další „menstruační studie“, během které vědci zkoumali 50 žen, z nichž polovina užívala hořčík. Po šesti měsících 21 z 25 žen hlásilo razantní zlepšení svých problémů. Tak na co čekáš? Na seznam potravin zařaď listovou zeleninu, banány, dýňová semena, avokádo a tmavou čokoládu.

4. Tepelná terapie

Pro okamžitou úlevu od bolesti zkus použít teplo – na břicho. Podle Briana Kinga z univerzity College v Londýně aplikace tepla spouští tepelné receptory v těle. Tyto receptory skutečně blokují chemické zprávy, které způsobují bolest. Přestože tato metoda je krátkodobá, může okamžitě zmírnit symptomy. Proto použij třeba termofor a naplň ho teplou vodou. Nebo se nalož do vany…

5. Cvičení

Jedna íránská studie z roku 2006 ukázala, že dívky ze střední školy dokázaly snížit objem svých přijímaných léků na PMS pomocí cvičení. A doporučení? Během svého období a krátce před ním upřednostňuj jemný pohyb, jako je chůze nebo jóga (konkrétně ta nabízí speciální cviky na PMS, což je k vidění ve videu). Pravidelné cvičení bude mít pro tvé zdraví mnoho výhod, včetně úlevy od bolesti. Během tréninku se zlepší tok krve, zmírní stres a uvolní endorfiny.

Tak co, která varianta krocení bolestí je ti nejsympatičtější? Napiš nám o tom diskuze a přidej svůj vlastní tip, jak krotíš menstruační bolesti.

Foto: Shutterstock.com

10.9.2019 6:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist