Proč máte neovladatelnou chuť na maso, zmrzlinu, čokoládu? Víme, co vašemu tělu chybí!

Nedokážete odolat touze po gumových medvídcích? Anebo sníte o hranolkách? Nebo snad celý den dychtíte po tabulce čokolády? Vaše tělo vám zřejmě chce něco důležitého sdělit.

chut-na-cokoladu-1100x618.jpg

Ve skutečnosti jsou tyto a podobné nutkavé chutě důsledkem chybějících živin. Prostě stále platí moudro našich babiček: Tělo si řekne.

Když máte chuť na čokoládu

V čokoládě je hodně magnézia, a tak si zřejmě tělo říká o tento minerál nezbytný pro zdravé vlasy a pokožku. Hladina magnézia klesá během druhé poloviny periody, a tak může být chuť na čokoládu také předzvěstí blížící se menstruace. Látka v těle také chybí, pokud pijeme nad míru alkohol, kávu nebo limonádu.

Co dělat: Kupte si čokoládu s alespoň 75 % kakaa. Je v ní totiž více magnézia a méně cukru. Dobrým zdrojem jsou ovšem ořechy, zejména brazilské, hnědá rýže, dýňová semínka či celozrnný chléb. Pokud milujete čokoládu, a přesto vás před menstruací bolí hlava, máte křeče a nafouknutý žaludek, zkuste si koupit potravinový doplněk s magnéziem.

Když máte chuť na zmrzlinu

Příznak toho, že trpíte chudokrevností a tělu chybí železo. Led také pomáhá léčit nepříjemný zánět úst. Podle průzkumů polovina lidí tělu neposkytuje patřičné dávky železa, přičemž úbytek železa je nejvyšší u žen se silnou menstruací. Železo by měly doplnit také těhotné ženy.

Co dělat: Nejlepším zdrojem železa je červené maso, tělo jej totiž daleko lépe absorbuje než ze špenátu, fíků, meruněk, brokolice, luštěnin a celozrnného chleba. Pokud máte obzvláště silnou menstruaci, nechte si od doktorky předepsat například aktifferin.

Když máte chuť na bonbony

Možná máte nedostatek chromu. Minerál, který pomáhá tělu vstřebat glukózu. Pokud sáhnete po sladkosti, situace se ještě zhorší.

Co dělat: Namísto cukru si dejte mrkev, brokolici, celozrnný chléb, hovězí, játra, ledvinky nebo vajíčko. Uvidíte, že vás chuť na sladké přejde.

článek

Když máte chuť na maso

Možná to znamená, že potřebujete železo, ale může také jít o nedostatek zinku. Ten je přitom nezbytný pro imunitu, pokud jej máte nedostatek, snadněji se nachladíte. Zinek také potřebuje pokožka, nehty a vlasy. Takže dobrý důvod, proč si udělat burger.

Co dělat: Nejvíce zinku obsahuje červené maso, ale dobrou volbou jsou také luštěniny, dýňová semínka, špenát, sýr či celozrnný chléb.

Když máte chuť na sýr

Pokud myslíte na čedar či goudu a na chleba si mažete lučinu, zřejmě vás trápí nedostatek vápníku – nejdůležitějšího minerálu v těle, který se stará o zdravé kosti a zuby, ale také o nervy a svaly. Bohužel stále více žen je na dietě, a tak se okrádají i o příjem vápníku, důsledkem čehož je řídnutí kostí.

Co dělat: Dejte si sýr, jogurt, lososa v konzervě, brokolici nebo mandle. Aby tělo vápník lépe vstřebalo, potřebuje taky vitamin D, a tak se vyplatí strávit každý den 15 minut na slunci, ne více!

Když máte chuť na pečivo

Tělu se nedostává aminokyselina tryptofan, v důsledku toho jste možná náladová, úzkostlivá a nemůžete usnout.

Co dělat: Dejte si krůtu, vejce, kešu, vlašské ořechy, sýr cottage či banán.

Foto zdroj: profimedia.cz

8.9.2014 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist