Premenstruační syndrom: Pět tipů, jak ho zmírnit

Říká se mu syndrom sto padesáti obtíží. Jeho příznaky jsou skutečně rozmanité a každá žena je prožívá v různé intenzitě. Stojí za nimi z valné části výkyvy hormonů, ale i ty se dají přirozenou cestou zmírnit.

1. Dbejte na spánkový režim
Nedostatek spánku podporuje premenstruační bolesti hlavy a celkovou tělesnou „rozbolavělost“. Zvyknete-li si chodit spát pravidelně v určitou hodinu a v určitou hodinu budete i vstávat, ať je všední den nebo víkend, napomůžete tělesným biorytmům a usnadníte relaxaci organismu.

2. Omezte cukr a sůl
Nestabilní hladina cukru a nadměrná konzumace přesolených výrobků předmenstruační potíže zhoršuje. Nedokážete-li se sladkostí a slaných brambůrků týden před periodou zcela vzdát, pokuste se je jíst jen v rozumné míře a v pravidelnou denní dobu. Nejméně dva týdny před termínem menstruace je dobré ozdravit jídelníček a konzumovat více čerstvého ovoce a zeleniny i potravin obsahujících důležité minerály.

3. Vyhýbejte se stresu
Lékařské studie ukazují, že ženy žijící ve zvýšeném stresu mívají premenstruační potíže mnohem silnějšího rázu. Tlaku starostí a pracovnímu stresu se vyhýbá těžko, nicméně existují techniky, jak s útokem stresu pracovat. V první řadě se doporučuje fyzické cvičení. To už samo o sobě zmírňuje nadýmání a napětí v prsou, tak běžné pár dnů před menstruací.
[[related]]
4. Pěstujte psychickou pohodu

Podrážděnost a pokleslá nálada se sice také dají přičíst nevyrovnaným hormonům v předmenstruačním stadiu, uznejme ale, že srážka s blbcem na radosti nepřidá. Snažte se proto vyhýbat konfliktním situacím, vyhledávejte příjemné přátele a pěstujte v sobě pozitivní myšlení. O to lépe se vám pak bude zvládat nepříjemná hormonální vlna.

5. Zkuste bylinky
Omezte pití kávy a vyzkoušejte bylinkové čaje. Ke zmírnění bolestivé menstruace pomáhá například heřmánek, kontryhel nebo máta, k upravení cyklu se v poslední době doporučuje čaj lapacho. K uvolnění křečí se doporučuje také aromaterapie a koupele s éterickými oleji.

31.1.2012 12:00| autor: Jana Rysková
Více o tématu: biorytmus

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist