Femina.cz » Magazín » Hubnutí » 10 tipů jak být fit

10 tipů jak být fit

10 tipů jak být fit

Magazín: Hubnutí | autor: Renata Jarošová | vydáno 18. 03. 2010

Existuje několik snadných tipů, jak si posílit obranyschopnost a být fit. Zdají se být až tak jednoduché, že může být těžké uvěřit v jejich úžasné účinky.

 

1. Běh


Běh je výbornou činností pro aktivaci těla. Pokud chodíte 4x týdně běhat nebo jezdit na kole a děláte to rádi, pak je váš imunitní systém mnohem aktivnější. Říká se, že během se uvádí do pohybu obranné buňky – zabijáci, které dokáží ochránit tělo určitě leště lépe než-li Actimel (mimochodem, pokud někdo věří, že pravidelným požíváním mléčného výrobku se radikálně zvýší vaše celková imunita, jste na dost velkém omylu.) 

 

http://www.femina.cz/files/beh.jpg


2. Smích


Smích je nejuniverzálnější lék, který prokazatelně pomáhá při jakémkoliv trápení fyzického i psychického charakteru. Je dokázáno, že smích zvyšuje počet T-lymfocytů a snižuje množství kortizolu (stresového hormonu) v těle. Každopádně, ten kdo se umí upřímně od srdce zasmát, určitě není tolik nešťastný. Smích totiž využívá stejně nevysvětlitelné energie jako láska a je po lásce druhou největší pozitivní energií, kterou nikdy nedokážeme ovládnout či spoutat.

 

http://www.femina.cz/files/men-women-laugh-out-loud-01-af.jpg


3. Natankujte sluníčko


Jak je známo, vedle smíchu i slunce léčí. Člověk, který tráví volný čas v přírodě a chytá sluneční paprsky, které zajišťují vznik „slunečního vitamínu“ neboli vitamínu D, který vzniká pod kůží za pomoci slunečního záření. Každopádně je prokázán vzájemný vztah mezi nemocemi a vitamínem D, který zabraňuje jejich vzniku, a to i přesto, že to nemá v popisu práce.

 

http://www.femina.cz/files/SunnySkies.jpg


4. Dostatek spánku

Kvalitní a pravidelný spánkový režim udržuje tělo a imunitní systém v kondici. Je prokázáno, že část hormonálních látek, které v těle mají na starost hluboký spánek podporuje i vysokou kvalitu imunitního systému a proto nedostatek kvalitního spánku vede k oslabení. A jestli nevíte, jak na sladký spánek, přečtěte si článek Desatero zdravého spaní!

 

http://www.femina.cz/files/NF34_sleeping-woman-070724.jpg


5. Snížení nadváhy


Samotná nadváha se porjevuje vlastně jako nemoc. Pokud tělo musí vyvíjet větší snahu na udržení rovnováhy a dobrého imunitního systému, vždy se to někde negativně projeví. Zátěž v podobě mnoha kil navíc prokazatelně oslabuje imunitní systém.

 

http://www.femina.cz/files/zdravi_diety.jpg


6. Správné tuky


Denní konzumace porce nenasycených mastných kyselin (rostlinný a rybí olej) podporuje hojení ran a předchází oslabení obranných sil organismu.

 

http://www.femina.cz/files/olivovy_olej_.jpg


7. Pozor na bílkoviny


Nedostatek bílkovin imunitní systém oslabuje. Bez bílkovin tělo není schopno vytvářet imunitní buňky. Proto je důležité, i při jakékoliv dietě, dbát na důsledný přísun aminokyselin, především těch esenciálních, které si tělo neumí vyrobit.

 

http://www.femina.cz/files/bilkoviny.jpg

 
8. Antioxidanty


Antioxidanty jsou v dnešní době populární pro zvýšení celkové imunity.  Patří sem vitamíny A, C a E, z minerálních látek především selén a zinek. Nejbohatším zdrojem antioxidantů je strava rostlinného původu, především tedy ovoce a zelenina. Především rybíz, grapefruit a vodní meloun. Jak vám mohou antioxidanty pomoci se dozvíte v článku Zdraví: Antioxidanty.

 

http://www.femina.cz/files/antioxidant.jpg


9. Vitamín C


Vitamín C je asi nejvíce preferovaným vitamínem, neboť jeho prokazatelně kladný komplexní účinek na tělesnou imunity je známa již desítky let. Dnes se doporučuje pravidelné užívání vitamínových preparátů s vitamínem C, neboť zkracuje dobu nachlazení a dokáže držet virovou infekci v šachu.

 

http://www.femina.cz/files/vitamin_C.jpg


10. Zinek


U lidí užívajících pravidelně zinek se nachlazení (a vůbec veškeré záněty sliznic) značně zkracují a intenzita je slabší. Rány se s pomocí zinku hojí daleko rychleji. Proto se doporučuje vysoká konzumace ořechů, celozrnných obilnin a zelenou listovou zeleninu.

 

http://www.femina.cz/files/zinek.jpg

 

Zdroj: abecedazdravi.cz

Další články z rubriky

Komentáře (8)

Datum Autor Nadpis
09. 05. 2013 Ondra Havran Názor (reakcí: 0)
03. 10. 2012 krockovapavla :) (reakcí: 0)
21. 05. 2011 xxkouckaxx + (reakcí: 0)
10. 04. 2011 stepanecka Bílkovin... (reakcí: 0)
10. 04. 2011 stepanecka nenasycené... (reakcí: 0)
10. 04. 2011 stepanecka Upozorňuji, že... (reakcí: 0)
10. 04. 2011 stepanecka Já smích... (reakcí: 0)
10. 04. 2011 stepanecka No, tak actimelu... (reakcí: 0)

Testy kosmetiky

Kenzo Flower By Kenzo L´Elixir - EDP

Kenzo Flower By Kenzo L´Elixir - EDP

Luxusní vůně...

Testy kosmetiky: Parfumerie | vydáno 18. 01. 2017

Naše tipy

Dnešní horoskop

Rak

18. 01. 2017 Horoskop Rak

Partnerský vztah se po dlouhé době vrátí zase do normálu. S partnerem si vysvětlíte vše potřebné, naučíte se komuniko... Celý horoskop

Karta dne

Velekněz
Obohatí tě práce ve skupinách, ať již různé ezoterické nauky, semináře nebo vše, co se týká tvého duchovního života. Pokud si nejsi jistá, jaký zájem přesně máš, zkus ...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

Hubnutí podle horoskopu, selfie i barva r...

Znamení horoskopu o nás vypovídá hodně, ať už se nám to líbí nebo ne. A protože my máme tajemno, horoskopy a výklady ...

Celý článek

Stojí za hřích

TOPlist