Femina.cz » Magazín » Hubnutí » 10 tipů jak být fit

10 tipů jak být fit

10 tipů jak být fit

Magazín: Hubnutí | autor: Renata Jarošová | vydáno 18. 03. 2010

Existuje několik snadných tipů, jak si posílit obranyschopnost a být fit. Zdají se být až tak jednoduché, že může být těžké uvěřit v jejich úžasné účinky.

 

1. Běh


Běh je výbornou činností pro aktivaci těla. Pokud chodíte 4x týdně běhat nebo jezdit na kole a děláte to rádi, pak je váš imunitní systém mnohem aktivnější. Říká se, že během se uvádí do pohybu obranné buňky – zabijáci, které dokáží ochránit tělo určitě leště lépe než-li Actimel (mimochodem, pokud někdo věří, že pravidelným požíváním mléčného výrobku se radikálně zvýší vaše celková imunita, jste na dost velkém omylu.) 

 

http://www.femina.cz/files/beh.jpg


2. Smích


Smích je nejuniverzálnější lék, který prokazatelně pomáhá při jakémkoliv trápení fyzického i psychického charakteru. Je dokázáno, že smích zvyšuje počet T-lymfocytů a snižuje množství kortizolu (stresového hormonu) v těle. Každopádně, ten kdo se umí upřímně od srdce zasmát, určitě není tolik nešťastný. Smích totiž využívá stejně nevysvětlitelné energie jako láska a je po lásce druhou největší pozitivní energií, kterou nikdy nedokážeme ovládnout či spoutat.

 

http://www.femina.cz/files/men-women-laugh-out-loud-01-af.jpg


3. Natankujte sluníčko


Jak je známo, vedle smíchu i slunce léčí. Člověk, který tráví volný čas v přírodě a chytá sluneční paprsky, které zajišťují vznik „slunečního vitamínu“ neboli vitamínu D, který vzniká pod kůží za pomoci slunečního záření. Každopádně je prokázán vzájemný vztah mezi nemocemi a vitamínem D, který zabraňuje jejich vzniku, a to i přesto, že to nemá v popisu práce.

 

http://www.femina.cz/files/SunnySkies.jpg


4. Dostatek spánku

Kvalitní a pravidelný spánkový režim udržuje tělo a imunitní systém v kondici. Je prokázáno, že část hormonálních látek, které v těle mají na starost hluboký spánek podporuje i vysokou kvalitu imunitního systému a proto nedostatek kvalitního spánku vede k oslabení. A jestli nevíte, jak na sladký spánek, přečtěte si článek Desatero zdravého spaní!

 

http://www.femina.cz/files/NF34_sleeping-woman-070724.jpg


5. Snížení nadváhy


Samotná nadváha se porjevuje vlastně jako nemoc. Pokud tělo musí vyvíjet větší snahu na udržení rovnováhy a dobrého imunitního systému, vždy se to někde negativně projeví. Zátěž v podobě mnoha kil navíc prokazatelně oslabuje imunitní systém.

 

http://www.femina.cz/files/zdravi_diety.jpg


6. Správné tuky


Denní konzumace porce nenasycených mastných kyselin (rostlinný a rybí olej) podporuje hojení ran a předchází oslabení obranných sil organismu.

 

http://www.femina.cz/files/olivovy_olej_.jpg


7. Pozor na bílkoviny


Nedostatek bílkovin imunitní systém oslabuje. Bez bílkovin tělo není schopno vytvářet imunitní buňky. Proto je důležité, i při jakékoliv dietě, dbát na důsledný přísun aminokyselin, především těch esenciálních, které si tělo neumí vyrobit.

 

http://www.femina.cz/files/bilkoviny.jpg

 
8. Antioxidanty


Antioxidanty jsou v dnešní době populární pro zvýšení celkové imunity.  Patří sem vitamíny A, C a E, z minerálních látek především selén a zinek. Nejbohatším zdrojem antioxidantů je strava rostlinného původu, především tedy ovoce a zelenina. Především rybíz, grapefruit a vodní meloun. Jak vám mohou antioxidanty pomoci se dozvíte v článku Zdraví: Antioxidanty.

 

http://www.femina.cz/files/antioxidant.jpg


9. Vitamín C


Vitamín C je asi nejvíce preferovaným vitamínem, neboť jeho prokazatelně kladný komplexní účinek na tělesnou imunity je známa již desítky let. Dnes se doporučuje pravidelné užívání vitamínových preparátů s vitamínem C, neboť zkracuje dobu nachlazení a dokáže držet virovou infekci v šachu.

 

http://www.femina.cz/files/vitamin_C.jpg


10. Zinek


U lidí užívajících pravidelně zinek se nachlazení (a vůbec veškeré záněty sliznic) značně zkracují a intenzita je slabší. Rány se s pomocí zinku hojí daleko rychleji. Proto se doporučuje vysoká konzumace ořechů, celozrnných obilnin a zelenou listovou zeleninu.

 

http://www.femina.cz/files/zinek.jpg

 

Zdroj: abecedazdravi.cz

Další články z rubriky

Komentáře (8)

Datum Autor Nadpis
09. 05. 2013 Ondra Havran Názor (reakcí: 0)
03. 10. 2012 krockovapavla :) (reakcí: 0)
21. 05. 2011 xxkouckaxx + (reakcí: 0)
10. 04. 2011 stepanecka Bílkovin... (reakcí: 0)
10. 04. 2011 stepanecka nenasycené... (reakcí: 0)
10. 04. 2011 stepanecka Upozorňuji, že... (reakcí: 0)
10. 04. 2011 stepanecka Já smích... (reakcí: 0)
10. 04. 2011 stepanecka No, tak actimelu... (reakcí: 0)

Testy kosmetiky

Chanel Multifunkční pečující řasenka Dimensions de Chanel

Chanel Multifunkční pečující řasenka Dimensions de Chanel

Prodlužuje, tvaruje, zhušťuje!

Testy kosmetiky: Dekorativní | vydáno 07. 12. 2016

Naše tipy

Dnešní horoskop

Lev

07. 12. 2016 Horoskop Lev

Dnes potkáš dávného přítele a slovo dá slovo a skončíte spolu v zapadlé hospůdce, kde strávíte večer v příjemném hovo... Celý horoskop

Karta dne

Ďábel
Dnes raději odlož důležitá rozhodnutí stranou, zejména pokud jde o vztahy a finanční záležitosti. Mohla bys přijít nejen o značnou finanční sumu, hrozí ti také ztráta ...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

Výklady karet, láska i Vánoce aneb Nový t...

Taky už tě tak stresuje, jak nezadržitelně se Vánoce blíží? Začínáš panikařit, protože ještě nemáš nakoupené všechny ...

Celý článek

Módní policie

TOPlist