Zacvičte si Pět tibeťanů IV. část

Čtvrtý Tibeťan – Most

Most protahuje celé tělo a příznivě působí na zažívání, břišní a zádové svaly. Cviky gradují a tohle je určitě jeden z těch maximálně pohodlných cviků, na který se budete těšit. Příjemný je už začátek, protože do základní polohy se dostáváte z polohy embrya, z relaxační polohy po třetím cviku, po Půlměsíci.

Cvičíme…

Z této příjemné polohy si sedneme, klidně a beze spěchu. Záda postupně napřímíme, nohy napneme a chodidla budou směřovat vzhůru, přesněji prsty na nohou směřují vzhůru a jsou opět postaven asi tak na šířku ramen. Dlaně leží na podložce vedle hýždí a prsty směřují k nohám a důležité je, aby byli v úrovni hýždí, nikoliv za zády.

Kloužeme zadečkem k nohám a dýcháme podle potřeby
Opět začínáme tím, že necháme bradu klesnout na hruď Poté se vzepřeme na rukou, zvedneme kolena a přes paty se postupně posunujeme dopředu, až budou chodidla stát celou plochou na podložce. Poté se začneme prohýbat směrem nahoru, zvedáme zadeček a tělo.

Je-li tělo ve vodorovné poloze, pak v této chvíli je správný čas na to, abychom jemně zaklonili hlavu a opět otevřeli ústa. Více se již neprohýbáme! Dávejte si také velký pozor na neklouzavou podložku, podklouznutí by mohlo být nebezpečné.

Vracíme se do výchozí polohy, klidně a pomalu. Pár vteřin se uvolníme a začínáme další sérii cvičení Mostů. Když se zvedáme nahoru, vdechujeme, když se vracíme zpět, vydechujeme. Protože je to cvik trochu náročnější, těžko se vám na první pokusy podaří dostat se do polohy mostu na jeden jediný nádech. Nic se neděje a můžete si nadechnout a vydechnout kolikrát chcete, postupně, jak budete v cvičení lepší a lepší, zvládnete to správně, tedy na jeden výdech a vdech.

Vyrovnávací pozice

Z polohy mostu se dostaneme opět do sedu. Končíme cvičení a zasloužíme si relaxaci. Ohněte se směrem k chodidlům a nechte nohy roztaženy v poloze podobné tureckého sedu, jen s tím rozdílem, že vaše palce nohou a paty by měli být vzájemně spojeny. Na nohy si položte ruce a odpočívejte v lehkém předklonu. Snažte se dýchat hodně „do těla“, aby se dechem masírovali vnitřní orgány, které jsou tímto cvičením notně posíleni.

Upozornění:
Nespěchejte na sebe, začínejte opravdu jen několika opakováními, vůbec zde není důležité trhat výkonnostní rekordy, ale jde v první řadě o hezký a příjemný pocit. Dobře se necítíme proto, že uděláme mnoho opakování, ale proto, že i několika opakováním rozproudíme energetické dráhy v těle… Svaly a únava nemají s těmito cviky nic společného. Zhruba za měsíc se můžeme směle dostat k 21 opakováním, které jsou považovány za ideální.

26.8.2009 12:00| autor: Renata Petříčková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist