Pánevní dno: Čemu byste se měly vyhnout při cvičení pánevního dna?

V mnoha brožurkách o cvičení pánevního dna se píše, že máte stahovat svaly, přerušovat močení nebo používat Venušiny kuličky. Je to pravda? Nebo jde jen o mýty, které se bezmyšlenkovitě dokola opakují? O pánevním dnu jsem si povídala s Alenou Stellnerovou.

Alena je certifikovaná lektorka Školy pánevního dna Renaty Skálové a přednáší například na kurzech v Bráně k dětem, kam jsem za ní zašla i já. „Pánevní dno by mělo být pružné jako trampolína. Některé ženy ho potřebují posílit, jiné zrelaxovat. O pánevní dno se zajímá čím dál tím více žen, bohužel stále se šíří omyly a mýty o jeho posilování,“ vysvětlila mi na začátek Alena.

Přerušujte močení

Tuhle radu jsem dostala dokonce od své gynekoložky. Vy také? Funguje to? Dá se takto posilovat pánevní dno? Podle Aleny to nejde. Představte si pánevní dno jako misku s pružným dnem, ze které vedou tři otvory – pochva, řitní otvor a močová trubice. Dá se posílit celé dno stahováním močové trubice? Maximálně povrchně. Navíc si tím porušujeme přirozený reflex. Když máme plný močový měchýř, musí se vyprázdnit, příroda nepočítala s přerušováním nebo násilným zastavováním.

Choďte na malou preventivně

I tato rada jde proti přírodě a našim reflexům. Když je močový měchýř asi ze dvou třetin plný, vyšle signál do mozku a my víme, že je čas ho vyprázdnit. Proč tedy chodit na záchod preventivně? Alena to jednoznačně nedoporučuje. Nakonec budete mít pocit, že potřebujete na malou nestále.

článek

Neposilujte intenzivně břišní svaly, poškodíte si pánevní dno

Ženám, které mají problémy s pánevním dnem, se často nedoporučuje posilovat břišní svaly. Je tato rada správná? Nebo jde o další omyl? Tentokrát je to pravda. Ale k poškození může dojít jen u velmi intenzivního posilování. Alena, která je také lektorkou jógy, doporučuje: „Jógové cviky, při nichž dochází k posilování břicha, jsou jemné a navíc se cvičí v souladu s dechem, proto nemají negativní vliv na pánevní dno. Ale ať už si vyberete jakékoli posilování, je potřeba začít od nejhlubší vrstvy tzn. od břišního lisu a ne klasicky od přímého břišního svalu.“

Používejte Venušiny kuličky

Říkala mi to kamarádka, prodavačka v sexshopu, dokonce jsem to slyšela na odborné přednášce. Venušiny kuličky považuje mnoho lidí za výborného pomocníka při posilování pánevního dna. Je to skutečně tak? Alena mi vysvětlila, že tyto kuličky mohou pomoci zejména ženám po porodu, pokud tedy neprošly školou pánevního dna a neovládají jiné cviky. „Dejte si pozor při výběru kuliček. Musí to být dvě kuličky volně na šňůrce a musí o sebe klepat. Ty nejlevnější z drogérie většinou nefungují. Když si je žena zavede, měla by něco dělat – uklízet, mýt okna, cokoli, při ležení v posteli nefungují.“

V příštím článku vám poradíme, jak cvičit správně. Ve třetím dílu seriálu o pánevním dnu pak probereme inkontinenci.

Foto zdroj: profimedia.cz

19.12.2014 12:00| autor: Markéta Kronovetrová
Více o tématu: cvičení pánevního dna

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist