Neplýtvejte časem!

Nejvíce nám využití našeho pracovního času komplikují zbytečné činnosti, prostoje a plané řeči. Všechny tyto aktivity ukrajují z daného pracovního dne velký díl a vlastní povinnosti se zatím hromadí.

Práce odložená o tyto „černé díry času“ se stejně musí udělat. Čím více omezíte požírače vašeho času, tím více energie budete mít na podstatné úkoly.

Nejčastější ztráty času:

* telefonická vyrušení – stále zvoní telefon a vyrušuje vás od soustředěné práce
* špatně/mlhavě zadané úkoly od nadřízeného
* nemáte jasně stanovené nejdůležitější úkoly
* na pracovním stole se tvoří „hromady“
* administrativní pořádek se nedodržuje – nebo není vůbec
* pro nával práce chybí celkový přehled úkolů
* často dlouho hledáte nějaké poznámky (čísla, vizitky…)
* únava a špatná nálada znemožňuje váš solidní výkon
* pro nepodstatné úkoly nestíháte ty důležité
* musíte trávit pracovní den jinde a práce se vám vrší
* nenadálé, neohlášené návštěvy ruší a zdržují
* máte snahu vyhovět všem
* mnoho rozdělaných a málo dokončených úkolů
* průchozí kancelář, kam se chodí bez klepání
* soukromé hovory zdržující od práce
* „kecání“ s kolegyněmi
* „papírová válka“ a duplicita na PC
* neutříděné soubory v počítači
* padající celofiremní počítačová síť
* bezradnost v obsluze kancelářské techniky (fax, kopírka, scanner…)
* čekání na práci kolegů – návaznost činností
* denní odkládání povinností a úkolů na příště
* málo informací
* nával informací včetně těch úplně zbytečných
* desítky zbytečných e-mailů „na vědomí“

Při mapování vlastních ztrát si nejdříve zaškrtněte ty, které se vás týkají. Poté se zamyslete nad tím, které můžete ovlivnit a které nikoli. Podtrhněte ty položky, které můžete změnit sama a podnikněte jednoznačné kroky ke změně, pokud se změny týkají spolupráce v týmu, informujte o nich své kolegy a také nadřízeného. Ten zcela jistě vaši iniciativu uvítá! S nadřízeným si promluvte o těch položkách, které se týkají vaší spolupráce. Nad položkami, které nemůžete ovlivnit, vůbec neztrácejte čas.

Práce s časem je uměním, které ale ovládne každý, bude-li jen trochu chtít. Nadřízeného hned nezměníte, provoz ve firmě také ne, svoje postupy a postoj k práci ale máte pouze ve svých rukou.

Zdroj: asistentka.cz

21.8.2008 12:00| autor: redakce
štítky: čas

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist