CVIČENÍ NA VELKÝCH MÍČÍCH (1.část)

Nemusíte jít běhat do nepříjemného počasí, nemusíte platit velké peníze za posilovny… Pokud chcete jen malinko protáhnout a procvičit Vaše tělo – kupte si míč. V našem novém seriálu Vám ukážeme spustu cviků, které posílí zádové, břišní a spoustu dalších svalstev v těle cvičence. Na úvod se podívejme na základní teorii…

Říká se jim různě:
Tyto velké míče jsou nazývány nejrůzněji a to od gymnaballů, rehabilitačních, skákacích, gymnastických balónů až po fit balony. Tyto gumové (vinylové) míče se dají dle typu nafouknout do různých rozměrů od několika centimetrů až do více než metru. Jsou různě barevné, s držadly, s drobnými masážními výstupky nebo třeba průhledné s kuličkami uvnitř, mohou být i vejčitých tvarů… Pro každého je třeba vybrat ten správný typ, zejména se přihlíží k výšce cvičence, je samozřejmě obtížné pořídit vhodnou velikost, jestliže jich chcete pořídit 15 pro celou třídu – v tom případě je nejlepší zvolit asi nejčastější velikost a několik menších a větších míčů.

Jestliže se však chcete koupit míč k sobě domů, musí odpovídat zejména vaší výšce a to tak, že když na míči sedíte nohy musí v kolenou svírat větší než praví úhel, mít menší balón není ze zdravotního hlediska vůbec vhodné a na větším hrozí nebezpečí pádu. S váhou si nemusíte dělat starosti, protože nosnost míče je až 300 kg. Jejich povrch je bakteriocidní, tzn. že se na něm neměli udržet ani mikroby ani bakterie. Pokud chcete opravdu kvalitní míč, vybírejte ten který má nejsilnější „gumu“, ty které jsou tenké (a vesměs levnější) odejdou mnohem dříve a je možné, že i po několika cvičeních prasknou. Opravdu dobré míče dnes stojí asi kolem 700 Kč.

Kde je najdeme?
Poměrně běžně už se míče u nás využívají při rehabilitaci a v porodnicích. Neobvyklé už není ani použití ve fitness centrech, tělocvičnách a domácnostech, v kancelářích a školách je zatím najdeme jen velmi málo, ale dle mého názoru to nevadí, protože sedět celý den na míči ji více než náročné. Sedět na míči při práci by se mělo nanejvýš 20 minut, protože je to pro naše tělo velmi náročné, stále musíme sedět rovně a hlídat se ať se na míči udržíme po 20 minutách už to může být opravdu nepříjemné. Pokud si chcete pořídit míč na cvičení doma, nezapomeňte, že samotný míč nic nezmůže a budete se muset naučit několik cviků, které se na míčích dají s úspěchem provozovat. Proto doporučuji navštívit nějakou hodinu cvičení na míčích, ať víte, jestli je to vůbec to, co vám bude skutečně vyhovovat.

Cvičení vypadá velmi jednoduše, ale někdy to není až tak jednoduché jak by se mohlo zdát. Pokud budete na míč usedat poprvé, dejte si pozor a dosedejte velmi opatrně a pomalu, aby míč pod vámi neujel. Cvičení vypadá jako hračka, ale první pohyby jsou velmi nejisté. Ale jen co se párkrát zhoupnete a „osaháte“ si, co všechno vám míč dovolí, velmi rychle nabudete stability a jistoty. Pro začátečníky je lépe použít míč méně nafouknutý, do kterého se mírně zaboříte, naopak zkušení cvičenci už velmi dobře zvládají rovnováhu na hodně nafouknutém míči, který minimálně mění svůj tvar.

Pokračování v dalším článku…

20.2.2001 11:42| autor: Lenka Varmužová
štítky: míč

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist