1200 kilojoulů za hodinu power chůze!

Chodit umíme odmalička, ovšem pohybu ve svém životě máme pořád méně a méně. Pro ty, co po dvou stovkách metrů poklusu lapají po dechu nebo se jim proti běhu brání namáhané klouby, je vhodná power chůze. Intenzivní power chůze by se měla pohybovat v tempu zhruba osm kilometrů za hodinu, což je poměrně rychlý pohyb, ale ještě ne běh.

Power chůze šetří klouby

Za názvem se samozřejmě skrývá chůze, to je zřejmé. Ale trochu jiná než ta, kterou ráno spěcháme do zaměstnání nebo pro rohlíky. Ani rychlochůze, ani courání se co noha nohu mine. Jedná se v podstatě o aerobní trénink, který zpevní spodní polovinu těla, a pokud power chodec správně zapojí i paže, protáhne si také svaly zad a ramen.
Při power chůzi nedochází k tak velkým nárazům a otřesům jako při běhu, tudíž klouby a páteř netrpí.

Mezi během a chůzí

A jak správně power chůzi provozovat Nejdříve je nutné si najít vhodnou trasu. Nejlépe v parku nebo v lese po upravených cestičkách či na přírodní ušlapané cestě. A pak
si jít zakoupit kvalitní boty. Kvalitní, to neznamená módní výstřelek z tržnice, ve kterém budeme cítit každý kamínek a po měsíci používání se rozpadnou, ale skutečně pořádné boty ze specializované prodejny, kde by se všichni adepti power chůze měli dočkat adekvátní rady. Pokud ne, běžte raději o dům dál. Obuv musí být lehká, ohebná, odpružená a poskytovat nožní klenbě a chodidlu podporu. Hlavně nesmí nikde tlačit. Oblečení nemusí být podle poslední módy, důraz se klade na pohodlí.

A jak se tuto znovu objevenou techniku chůze naučit

Jednoduše. Vzpřimte hlavu, uvolněte ramena. Lokty pokrčte tak, aby svíraly úhel 90 stupňů a byly blízko u těla. Zpevněte bříško, avšak nesmí bránit ve volném dýchání. Po několikaminutovém protažení těla se rozejděte, nejdříve pomalu. Pak přidejte na rychlosti, ale jen tak, aby vám to bylo příjemné, nelapali jste po dechu a při chůzi byli ještě schopni mluvit. Což znamená, že se pohybujete v aerobním tempu, při kterém dochází rovněž ke spalování tuků. Při chůzi zapojujte paže a dávejte pozor, abyste nejdříve došlápli na patu. Nezrychlujte, odolejte nutkání se rozběhnout, snažte se při chůzi stahovat hýždě a spodní stranu stehen. Při správném provedení chůze podkožní tuk mizí stejně rychle jako při joggingu.

Třikrát týdně pro zdraví

Abyste dosáhli požadované rychlosti, měla by trasa vést nejlépe po rovině, prudké stoupání by váš rytmus výrazně zpomalilo. Tímto způsobem chůze je podle odborníků možné zlikvidovat až 1200 kilojoulů za hodinu, což se rovná přibližně dvěma rohlíkům nebo pěti dekagramům čokolády či čtyřem malým plněným sušenkám. Počet spálených kalorií, zdolaných metrů, ale i tepovou frekvenci si můžete změřit pomocí krokoměru, umístěném kolmo dolů na opasku, ty kvalitnější přístrojky měří i tep, nemusíte být tedy ověšeni několika měřiči…
Ideální stav je, pokud se vám na „pochodovou“ trasu podaří vyrazit třikrát do týdne.

(foto: internet)

KDO TANČÍ, NEPLÁČE …Step je radost, navíc zpevňuje, hýždě a nožky, tak si dupněte! .-)
Vyzkoušejte něco nového! Crew Class – veslujte na suchu…
DEJTE BOLESTI GÓÓÓL, DOJDĚTE SI PRO BALON
Čchi-kung není bojové umění. Prastaré čínské cvičení harmonizuje čakry
Hůlky na devadesát procent svalů… kompromis pro ty, které nebaví běhat!

28.5.2007 12:00| autor: Lenka Mašová
Více o tématu: botychůze

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist