10 nejčastějších otázek a odpovědí, jak se starat o své vlasy

Horké slunce, slaná voda, písek – to vše je pro tvé vlasy pořádná zátěž a ty možná marně přemýšlíš, jak je mít stále zdravé, lesklé a husté. My v redakci jsme na tom podobně, a tak jsme si přizvali na pomoc odborníka na slovo vzatého a položili mu deset nejpalčivějších otázek. Tady máš odpovědi.

pece-o-vlasy-1100x618.jpg Zdroj: Shutterstock.com

Lékař celostní medicíny, ale především odborník na vlasy  MUDr. Peter Hajduk odpověděl na naše záludné otázky jak se starat o vlasy, aby nejen přestaly padat, ale byly i zdravé a vyživené!

1. CHEMIE A NEBO PŘÍRODA?

Je důležité, čím si vlasy myjeme. A tady je odpověď jednoznačná – samozřejmě, že ideální je jen přírodní péče. Někdy to ale není možné, pak volte šampony, které jsou přírodě co nejvíce nablízku.

2. JAK MOC ŠKODÍ KONDICIONÉRY A LAKY NA VLASY?

Laky vysušují jak vlasy, tak kůži hlavy. A kondicionéry taktéž pokryjí kůži vrstvou, která pak hůře dýchá a tím se tvoří maz. A to znamená, že se vlasy mnohem více mastí, vypadají neupraveně a nevzhledně. Takže za mě používat laky co nejméně a kondicionéry jen v případě hodně suchých vlasů, spíš bych volil nějakou regenerační péči.

3. Má stres vliv na vzhled vlasů? 

Chronický stres je možná jeden z nejhorších faktorů, které ovlivňují krásu vlasů. „Přivře“ nejmenší cévy, které zásobují vlasový kořínek a pokud se tak děje delší dobu (měsíce, roky) vlasový kořínek začne chřadnout a nakonec se přestane tvořit.

4. Jak moc je důležitá zdravá strava pro krásné vlasy?

Strava je důležitá. Jídlo je zdrojem energie pro naše buňky. I ty vlasové. Pití a pitný režim je zase nutný k drenáži odpadů. Pokud drenáž nefunguje, odpady se hromadí a tělo si ulevuje tím, že odpady váže na minerální sloučeniny. A tyto minerály bere například z vlasů… Takže vyvážený a zdravý jídelníček prospěje nejen postavě nebo pleti, ale především vlasům.

5. Můžeme si pomoct ke kvalitním vlasům vitamíny? 

To každopádně můžete. Na udržení zdravých vlasů je vhodný Vitamin C alespoň 1 gram denně. Vitamín D3 3000 I.U v letních měsících a 5000 I.U. denně v zimních a podzimních měsících (dávkování pro dospělého člověka). Velmi vhodný je také B komplex a Vitamín E.

6. Kdybyste měl říct nejhorší kombinaci pro naše vlasy? 

Pak je to jednoznačně kombinace chronického stresu, kouření, nevyvážené stravy a překyselení organismu. Pokud všechny tyto faktory působí na vlasy, je víc než jisté, že postupně přijdou o veškerou výživu a tím i o lesk, pevnost a pružnost, začnou vypadávat a problém je na světě.

7. Škodí vlasům každodenní mytí? A co si myslíte o NO POO?

V zásadě neškodí. Pokud to situace a zvyklosti dovolují proč ne, ale buď jen vodou, ideálně filtrovanou bez chloru, anebo jemným šamponem s minimem chemie. Pokud je voda kvalitní a kůže zdravá, pak může stačit i bezšamponové mytí. Ale současná kombinace podmínek je nyní skoro utopická.

8. A co FÉNOVÁNÍ?

Raději ne, horký vzduch může narušit strukturu vlasu. Pokud už to musí být, pak vždy volit chladnější vzduch a nechat vlasy co nejdéle schnout přirozeně na vzduchu.

 9. A co takové čepice? 

Samozřejmě, že ideální je nechat vlasy dýchat. Ale v létě klobouček, nebo kšiltovka neuškodí. To samé platí u kulichu v zimě, ale pouze venku. Pokrývku hlavy používejte jen na nezbytně dlouhou dobu.

10. ŠEDINY – BARVIT ČI NE?

Příčinou šedin je nedostatek minerálu ve vlase. Je proto nutné snažit se výživu vlasů vyvážit a to zevnitř. Pokud barvit, tak vřele doporučuji zase přírodu například henu.

Na naše zvídavé otázky nám odpovídal Lékař celostní medicíny, ale především odborník na vlasy a primář kliniky Panacea Hair Clinic MUDr. Peter Hajduk. Pokud máš ještě nějakou otázku, napiš nám ji do komentářů, zjistíme odpověď.

Foto: Shutterstock.com

 

20.6.2018 6:00| autor: Petra Martišková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist