10 nejčastějších otázek a odpovědí, jak se starat o své vlasy

Horké slunce, slaná voda, písek – to vše je pro tvé vlasy pořádná zátěž a ty možná marně přemýšlíš, jak je mít stále zdravé, lesklé a husté. My v redakci jsme na tom podobně, a tak jsme si přizvali na pomoc odborníka na slovo vzatého a položili mu deset nejpalčivějších otázek. Tady máš odpovědi.

pece-o-vlasy-1100x618.jpg Zdroj: Shutterstock.com

Lékař celostní medicíny, ale především odborník na vlasy  MUDr. Peter Hajduk odpověděl na naše záludné otázky jak se starat o vlasy, aby nejen přestaly padat, ale byly i zdravé a vyživené!

1. CHEMIE A NEBO PŘÍRODA?

Je důležité, čím si vlasy myjeme. A tady je odpověď jednoznačná – samozřejmě, že ideální je jen přírodní péče. Někdy to ale není možné, pak volte šampony, které jsou přírodě co nejvíce nablízku.

2. JAK MOC ŠKODÍ KONDICIONÉRY A LAKY NA VLASY?

Laky vysušují jak vlasy, tak kůži hlavy. A kondicionéry taktéž pokryjí kůži vrstvou, která pak hůře dýchá a tím se tvoří maz. A to znamená, že se vlasy mnohem více mastí, vypadají neupraveně a nevzhledně. Takže za mě používat laky co nejméně a kondicionéry jen v případě hodně suchých vlasů, spíš bych volil nějakou regenerační péči.

3. Má stres vliv na vzhled vlasů? 

Chronický stres je možná jeden z nejhorších faktorů, které ovlivňují krásu vlasů. „Přivře“ nejmenší cévy, které zásobují vlasový kořínek a pokud se tak děje delší dobu (měsíce, roky) vlasový kořínek začne chřadnout a nakonec se přestane tvořit.

4. Jak moc je důležitá zdravá strava pro krásné vlasy?

Strava je důležitá. Jídlo je zdrojem energie pro naše buňky. I ty vlasové. Pití a pitný režim je zase nutný k drenáži odpadů. Pokud drenáž nefunguje, odpady se hromadí a tělo si ulevuje tím, že odpady váže na minerální sloučeniny. A tyto minerály bere například z vlasů… Takže vyvážený a zdravý jídelníček prospěje nejen postavě nebo pleti, ale především vlasům.

5. Můžeme si pomoct ke kvalitním vlasům vitamíny? 

To každopádně můžete. Na udržení zdravých vlasů je vhodný Vitamin C alespoň 1 gram denně. Vitamín D3 3000 I.U v letních měsících a 5000 I.U. denně v zimních a podzimních měsících (dávkování pro dospělého člověka). Velmi vhodný je také B komplex a Vitamín E.

6. Kdybyste měl říct nejhorší kombinaci pro naše vlasy? 

Pak je to jednoznačně kombinace chronického stresu, kouření, nevyvážené stravy a překyselení organismu. Pokud všechny tyto faktory působí na vlasy, je víc než jisté, že postupně přijdou o veškerou výživu a tím i o lesk, pevnost a pružnost, začnou vypadávat a problém je na světě.

7. Škodí vlasům každodenní mytí? A co si myslíte o NO POO?

V zásadě neškodí. Pokud to situace a zvyklosti dovolují proč ne, ale buď jen vodou, ideálně filtrovanou bez chloru, anebo jemným šamponem s minimem chemie. Pokud je voda kvalitní a kůže zdravá, pak může stačit i bezšamponové mytí. Ale současná kombinace podmínek je nyní skoro utopická.

8. A co FÉNOVÁNÍ?

Raději ne, horký vzduch může narušit strukturu vlasu. Pokud už to musí být, pak vždy volit chladnější vzduch a nechat vlasy co nejdéle schnout přirozeně na vzduchu.

 9. A co takové čepice? 

Samozřejmě, že ideální je nechat vlasy dýchat. Ale v létě klobouček, nebo kšiltovka neuškodí. To samé platí u kulichu v zimě, ale pouze venku. Pokrývku hlavy používejte jen na nezbytně dlouhou dobu.

10. ŠEDINY – BARVIT ČI NE?

Příčinou šedin je nedostatek minerálu ve vlase. Je proto nutné snažit se výživu vlasů vyvážit a to zevnitř. Pokud barvit, tak vřele doporučuji zase přírodu například henu.

Na naše zvídavé otázky nám odpovídal Lékař celostní medicíny, ale především odborník na vlasy a primář kliniky Panacea Hair Clinic MUDr. Peter Hajduk. Pokud máš ještě nějakou otázku, napiš nám ji do komentářů, zjistíme odpověď.

Foto: Shutterstock.com

 

20.6.2018 6:00| autor: Petra Martišková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist