Sex a televize

Je to marné, sex prodává všechno i televizní programy. Loni největší rating televizím zajistily právě pořady zabývající se lidskou sexualitou. A to ať už ve vědeckém směru, s duchovním nábojem nebo prostě jen pro sex samotný.

Druhým největším tahounem k obrazovkám pak v loňském roce byly různé interaktivní soutěže.

„Sex prodává jakékoli médium,“ tvrdí Sheily Lemonová ze společnosti IMCA. „Sezóna 2007/2008 byla poznamenána částečně návratem velkých soutěží a her, většina z nich závisela značně na náhodě a psychologických schopnostech účastníků, a také sexem, sexem a ještě větším množstvím sexu okořeněným trochou spirituality,“ uvedla Amandine Cassiová, jedna z autorek výzkumu, do něhož bylo zahrnuto na dva tisíce televizních kanálů z 82 zemí světa.

Sex se nacpal do všech možných pořadů – dokumentů, reality show, seriálů a sitcomů. Příkladem může být španělský pořad „El sexometro“ na kanále Cuatro, ve Francii zase „Sexualita a láska: vaše otázky, naše odpovědi“ na kanále France 3 a konečně britský pořad „Sexilicious“ na kanále Channel Five.

„Většinou mají všechny tyto pořady vědecký punc zajištěný experty, kteří vysvětlují, jak se co děje, včetně velmi technických detailů,“ tvrdí Lemonová.

Pořad „How to get more sex“ (Jak mít víc sexu) na britském kanále ITV1 se vědecky zabýval chemií sexuální přitažlivosti a účastníci programu čichali k různým vůním mužů, žen a zvířat, aniž tušili, komu aroma patří. Pak dobrovolníci odhadovali, o jaký zápach se jedná.

Ale také katolický kanál v Nizozemí – NED 3 – se zabýval sexem. Ale s opačným cílem. V pořadu „40 dní bez sexu“ lákal mladé věřící ke čtyřicetidenní sexuální abstinenci.

Výzkum prováděla ve Francii sídlící Mezinárodní asociace mediálních konzultantů (IMCA).

4.4.2008 12:00| autor: Famous

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist