Rychlá jídla jako z rukávu vytažená! Po porodu oceníte!

Čerstvé maminky často bojují s nedostatkem času samy na sebe. Odbývat se na vzhledu se dá přežít. Odbýt se na jídle, znamená výkyvy cukru v krvi, únavu a rozkolísanou psychiku. Většinu jídel budete muset jíst jednou rukou, protože druhou plně zaměstná dítě.

„Trpěla jsem obrovskou touhou po jakémkoliv jídle. Čemkoliv,co by třeba nebylo sušenkou s tučnou náplní. Ujídala jsem i rizoto z ledničky, jen tak, jak bylo. Studené. Tlačil mě po něm žaludek, ale bylo mi to jedno. Na chvíli jsem se zbavila sžíravého hladu.“ Vypráví Ilona.

Je to pochopitelný tělesný projev a nechat vše dojít takhle daleko je škoda. Kojící matka má zvýšenou potřebu energie a bohužel díky nepřetržité péči o miminko méně času na přípravu svého jídla. Je třeba najít pár vychytávek a ty aplikovat do denního režimu. Dbejte minimálně na šest jídel denně.

Nedostatek spánku vede k chuti na sladké
Je to častý jev, kdy nedostatek spánku, přerušovaný noční spánek vede ke zvýšené únavě. Tělo potom logicky doslova baží po potravinách s vysokým obsahem cukru, mouky a případně po tučných potravinách.  Než začneme zase dobře spát, nic se nezmění. Můžeme jen tuto reakci co nejvíce eliminovat právě pravidelným a co možná kvalitním jídelníčkem.

[[related]]

Skvělé polévky: Když už budete vařit polévku, vařte větší množství a dejte si porce zamrazit. Za týden, jako když ji najdete.

Blahoslavené zapékané ovesné vločky: Müsli s ovocem, jogurtem či mlékem je mimořádně výživné a energeticky hodnotné. Zkuste si dát vločky nebo ovesné sušenky každý den!

Obložené chleby budou pestřejší: když už pomazánku, ať je hutná! Přidávejte strouhané ořechy, slunečnicová semínka, dýňová semínka…

Velké množství  salátů: ve velkém dělejte i saláty, klasické jsou zeleninové směsi se sýrem či oříšky.  V rámci rychlosti můžeme tolerovat i kupované dresinky.

Ovoce a zelenina k ruce! Jen tak minimalizujete riziko, že sáhnete po tatrankách a sušenkách, které jen opět rozkolísají hladinu cukru. Stejně dobře poslouží i mistička s oříšky, rýžové chlebíčky či zdravé sušenky.

Vaříte? Zapékejte! Nejrychlejší vaření skýtá trouba. Do pekáčku naskládejte brambory, zeleninu a maso, okořeňte na tisíc způsobů, zalijte vodou, smetanou či vývarem a máte rychlý oběd.

Odšťavňujete? Máte-li dost čerstvé zeleniny, odšťavňujte a nápoj si nechte v lednici klidně celý den. Rychlý zdroj energie přivítáte kdykoliv během dne.

Mixér ani neuklízejte! Mléčné koktejly jsou také úžasné. Můžete kombinovat i rýžové, sojové či ovesné mléko. Umixovat si pro změnu třeba polévku gazpacho také není nakonec složité.

TIP: Přípravě na další den zkuste věnovat alespoň malou část večera či doby, kdy miminko můžete předat partnerovi. Přichystejte si nějaké jídlo do ledničky na další den. Pocit jistoty a „starání se o sebe“ vás přinejmenším uklidní.

24.8.2012 12:00| autor: Renata Petříčková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist