Nemůžeš otěhotnět? Tohle ti pomůže

Moc toužíš po miminku, ale těhotenský test je stále negativní? Jsi zoufalá, máš obavy, zda se ti to vůbec kdy podaří a celkově se propadáš do deprese? Zkus přírodu trochu popostrčit. Máme pro tebe pár vychytaných tipů, díky kterým by mateřství mohlo přijít dřív, než se naděješ.

tehotenstvi-se-nedari-1100x618.jpg

Hormonální jóga: Cvičení, které cílí na tvé ženství

Brazilka Dinah Rodrigues touto odnoží jógy vytrhla spoustě žen trn z paty. Hormonální jógová terapie (HJT), jak se na sebe navazujícím ásanám přezdívá, pomáhá srovnat hormonální hladiny v těle ženy. Díky správně zacvičené sestavě cviků dochází ke stimulaci vaječníků a dalších žláz s vnitřní sekrecí, a to za pomoci dechu tzv. bhastrika a vyvíjenému tlaku na inkriminované partie v daných pozicích. Toto cvičení ti sice nezaručí božské křivky, zato ale tvé tělo po hormonální stránce katapultuje do rovnováhy. A nejen to!

Také účinně stopne padání vlasů, zmírní nehezky vypadající akné, navrátí ti menstruaci a také konečně napomůže k ovulaci. Ty, jež pravidelně „hormonálku“ předcvičují, si chválí rovněž nárůst děložní sliznice, bez které ke kýženému otěhotnění nedojde, zlepšení problémů se štítnou žlázou, s menopauzou v pozdějším věku a především se strašákem dnešní doby – s neplodností.

Pokud nechceš zobat hormony a ráda bys ses k miminku dostala přírodní cestou, neváhej a zapiš se na víkendový kurz, kde se naučíš vše, co budeš pro domácí cvičení potřebovat. Na síti sice natrefíš na pár ukázkových videí, ale věř tomu, že z nich nezjistíš, jak bys měla správně dýchat a vést energii. Až se naučíš vše potřebné, můžeš zkusit třeba sestavu pro zvýšení plodnosti ve videu.

Zaměřeno na váhu

Máš nějaké to kilo navíc, nebo naopak tě trápí fakt, že nemůžeš přibrat? Ať tak či onak, dbej o to, aby se tvá hmotnost nacházela v ideálních hodnotách. Oba extrémy mohou nasekat víc škody než užitku. Čím více tuku, tím více estrogenu, a tak dochází k hormonálnímu rozvratu a měsíční cyklus je narušen. Škodí ale i opačný problém, kdy je estrogenů nedostatek.

V rámci redukce váhy sáhni po kvalitních bílkovinách, celozrnném pečivu a sladké limonády nahraď čistou neperlivou vodou, kterou dochutíš kapkou citronu nebo limety. Určitě se začni více kamarádit s pohybem a jídlo si připravuj doma od naprostých základů. Do práce si chystej také svačiny, ať pak večer netrpíš vlčím hladem.  A na drastické diety před plánovaným těhotenstvím rovnou zapomeň.

V opačném případě, kdy bojuješ s podváhou a třeba se ti již nějaký ten pátek nedaří přibrat, neváhej vyhledat pomoc odborníka. Nauč se konzumovat kvalitní a z hlediska výživy pestré potraviny. Sáhni po zdravých tucích jako avokádo, olivový olej, ořechy, ryby, zakousni se do tmavého pečiva a mysli také na dostatečný podíl ovoce a zeleniny. Nemá cenu do sebe cpát sladkosti, chipsy a další nezdravé alternativy. Naservíruj si oblíbené jídlo, používej chuťově nevšední koření, a pokud nepociťuješ chuť k jídlu, může pomoci užívání vitamínů skupiny B.

Žádný stres

Plodné a neplodné dny, polohy usnadňující početí, milování při úplňku a další triky, které tě mohou přivést k miminku, avšak pro tebe prozatím neúspěšně? Pokus se i tak zůstat v pohodě, netrápit se a brát realitu s nadhledem. Stres, deprese, pocity zmaru a skepse totiž mohou stát za tím, proč se vytouženého mateřství nemůžeš dočkat. Místo toho vyrazte s milým na dovolenou, soustřeď se třeba na přestavbu bydlení a hlavně z urputného snažení nedělej kovbojku. Uvidíš, že se brzy dočkáš.

Zrádný zloděj ženství: Syndrom polycystických ovarií

Menstruace nikde, ovulace stejně tak a místo toho tě trápí zvýšené ochlupení, mastná pleť, sklony k přibírání a nálady jako na houpačce? Pokud se v těchto příznacích poznáváš, rozhodně si zajdi na gynekologii. Na vině je dominance mužských hormonů, co mají na triku výše uvedené příznaky. S PCO syndromem se také často mluví o zvýšené rezistenci na inzulín a právě díky tomu snáze přibíráš na váze a hůře se s kily navíc loučíš.

Dbej na správnou životosprávu a navýšení pohybové aktivity, která napomůže k lepšímu vstřebávání glukózy. Z tohoto důvodu si pohlídej také příjem cukru a jednoduchých sacharidů. Co se týká doplňků stravy, po konzultaci s lékařem můžeš zkusit inositol, který prospívá tvorbě vajíček, napomáhá inzulínové senzitivitě a celkově ženám s PCO pomáhá zvládat jejich zdravotní problémy.

Ať už se negativním těhotenským testem trápíš poprvé nebo několik let, snaž se udržet pozitivní mysl. Věř, že se ti to jednoho dne určitě podaří.

Jak to máš ty? Také jsi řešila podobný problém, nebo se ti podařilo otěhotnět hned? A co právě tobě pomohlo k vytouženému mateřství? Napiš nám do diskuze, těšíme se na příspěvky. 

Foto: Shutterstock.com

1.2.2018 10:00| autor: Lenka Zelnitiusová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist