Jak z těla vyhnat podzimní chmury? Jídlem!

Martin letos osedlal koně o něco dřív a definitivně nás přesvědčil o tom, že teplé dny jsou už za námi. Nedostatek světla způsobuje stres a také příbytek na váze, který s ním bohužel souvisí. Nevěšte ale hlavu, poradíme, co dělat proti nejrůznějším druhům podzimních depek.

Na podzimní a zimní plískanice reaguje každý jinak. Existuje hned několik druhů stresů. Jaké to jsou? A co proti nim dělat?

1. Vystresovaná a nafouklá

Po jídle se cítíte nafouknutá. Jste náchylnější k bolestem hlavy a máte vyšší hladinu cukru v krvi.

Co dělat: Pomůže ovoce a zelenina, zejména banány, česnek, cibule a lilek. Omezte kofein, alkohol a cukr. Jídlo pečlivě rozžvýkejte, abyste pomohla trávicímu traktu.

2. Vystresovaná a napjatá

Jste neustále jako na jehlách. Nedokážete se uvolnit. Trpíte výkyvy nálad, poruchou soustředění.

Co dělat: Adrenalinové žlázy jsou přetížené a vy máte větší chuť k jídlu. Jezte stravu bohatou na bílkoviny (maso, vejce, ryby), zdravé tuky a hodně zeleniny. Zvažte užívání potravinových doplňků obsahujících zinek, železo, vitaminy B, C, jód a magnesium, ty se totiž stresem vyplavují.

3. Vystresovaná a zimomřivá

Je vám neustále zima. Máte chraplavý hlas. Tenčí se vám vlasy. A ráno vstáváte jako po bičování.

Co dělat: Omezte cukry, alkohol a kávu. Dopřejte si listovou zeleninu, chilli, zázvor, zelený čaj či wasabi, naopak vyhněte se brokolici, květáku a zelí. Vyzkoušejte jógu, která vám pomůže zlepšit krevní oběh.

4. Vystresovaná a nachlazená

Jste náchylnější k astmatu, horečce, ekzémům, máte často rýmu. Trápí vás bolesti hlavy.

Co dělat: Zvyšte příjem vitaminů C, E a beta karotenu a bioflavanoidů. Zkuste světlou zeleninu, koření, zelený čaj, česnek (bioflavanoidy jsou ale taky v čokoládě a červeném víně, tady ale s rozvahou).

[[related]]

5. Vystresovaná kvůli hormonům

Trpíte premenstruačním syndromem, máte bolestivou menstruaci.

Co dělat: Omezte konzumaci alkoholu, protože ten může zvýšit cirkulaci estrogenu a zhoršit premenstruační syndrom. Hladinu hormonů mohou rozbouřit také vajíčka a mléčné výrobky. Nechte se inspirovat Čínou a Japonskem, jezte sojovou omáčku, tamari, miso a tempeh (k dostání v prodejnách se zdravou výživou). Nezapomeňte na dostatečný přísun vlákniny. Dobré je každý den cvičit pro lepší krevní oběh, hormonální rovnováhu a detoxikaci.

6. Vystresovaná a unavená

Motá se vám hlava, večer jste tzv. vyšťavená, ale špatně spíte.

Co dělat: Omezte cukr, kafe, cigarety, alkohol. Nakupte multivitaminy osahující železo, vitamíny B, C a magnesium. Jezte více červeného masa, ryb, vajec, špenátu, drůbeže, tofu a hub. Přijímejte dostatek tekutin.

7. Vystresovaná a demotivovná

Máte špatnou náladu, často se cpete sladkým, špatně spíte. Paříte do rána, samozřejmě s alkoholem, nebo máte tendenci přejídat se.

Co dělat: Stres ztenčuje zásoby pozitivních hormonů dopaminu a serotoninu. Abyste doplnila energii, jezte hodně bílkovin (maso, ryby, vejce). Vsaďte na bio jogurty, kupte si magnesium. Sportujte, hlavně venku, pomůže taky sex.

Foto zdroj: profimedia.cz

13.11.2012 10:00| autor: Marta Dostoupilová
Více o tématu: únava

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist