Hurááá do plavek! POTŘEBUJETE SVOU POSTAVU FORMOVAT

Pro formování postavy při udržení váhy musí být v rovnováze příjem a výdej energie. Skladba jídelníčku by měla odpovídat zásadám zdravé výživy – jednotlivé složky neomezovat, ani neupřednostňovat. Preferovat kvalitní rostlinné tuky před živočišnými, ze sacharidů vybírat komplexní (zelenina, celozrnné pečivo a těstoviny, rýže natural, luštěniny, ovoce) před jednoduchými (cukr, sladkosti). Z bílkovin preferovat netučné zdroje (netučné maso, ryby, nízkotučné mléčné výrobky a sýry). Tipy: Před a 60 minut po cvičení si dejte přesnídávku s obsahem sacharidů (banán, piškoty, celozrnný rohlík, müsli tyčinka). K večeři jezte nízkotučné bílkoviny (netučné maso, ryby, sýr), zeleninu a ½ porce sacharidových příloh (těstoviny, brambory, rýže).

FORMOVÁNÍ POSTAVY PŘI UDRŽENÍ TĚLESNÉ HMOTNOSTI

Příklad celodenního jídelníčku pro udržení tělesné hmotnosti a formování postavy s doporučenou energetickou hodnotou 9500 kJ:

snídaně: sendvič z celozrnného chleba s Florou, šunkou, sýrem a rajčetem (chléb 2 krajíce, Flora 20 g, drůbeží šunka 20 g, tvrdý sýr 30 g, rajčata 2 ks)
přesnídávka: ovesné vločky s jogurtem a ananasem (vločky 35 g, jogurt 150 g, ananas 150 g)
oběd: hovězí vývar se zeleninou a nudličkami, grilovaná kuřecí prsíčka se zeleninovou rýží a oblohou (kuřecí prsa 80 g, olivový olej 10 g, rýže natural 80 g, Flora 7 g, zelenina 150 g).
svačina před cvičením: müsli tyčinka, 1 banán, 1 jablko
večeře po cvičení: rybí filet s bramborami zapečený se sýrem, pestrý zeleninový salát (filet 120 g, brambory 150 g, tvrdý sýr 10 g, olivový olej 15 g, zelenina 200g)

Doporučené rozložení živin:
nutriční hodnoty:
energie 9 500 kJ
bílkoviny 95 g
sacharidy 296 g
tuky 75 g
cholesterol do 300 mg

Doporučené pohybové aktivity pro formování postavy při udržení váhy – třikrát týdně:
– 55 minut pilates, power yoga, P-class, body styling, nebo
– 40 minut posilování s větší zátěží, počet opakování 15, krátké přestávky (10 s)
+ 15 minut jízda na rotopedu, nebo
– 60 minut in-line bruslení, beach volejbal

Pro formování je nutno udržet frekvenci pohybu v aerobní zóně. Mantinely této zóny jsou dány 65 % – 85 % maximální tepové frekvence.

Věra Králová, nutriční terapeutka
Informační linka Flory 800 175 324
VÁŠ OSOBNÍ PLÁN pro redukci váhy a formování postavy na www.flora.cz
foto: Google.com

11.5.2006 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist