Cvičením k povislým prsům

Vysportované tělo a hezká prsa nejdou vždy ruku v ruce. Podle britských odborníků se totiž ženy mohou věnovat běhání, aerobiku či posilování jen v případě, že nosí speciální podprsenku.

V opačném případě jim hrozí poškození prsní tkáně natřásáním, které může vést až k povislému a nevzhlednému poprsí.

Jenže miliony žen cvičí jen v tričku bez vhodné podprsenky a ňadra si poškozují. Ta totiž vykonávají při skákání a běhání pohyb ve tvaru osmičky, jenž narušuje křehkou tkáň a úpony. Pokud žena uběhne zhruba jednu míli, tedy 1,6 kilometru, prsa vykonají pohyb v celkové délce 135 metrů.

Čím větší a tedy i těžší prsa jsou, tím větší poškození tkáně hrozí. „Prsa mají jen malou přirozenou oporu, ačkoli vazy a kůže vykonají většinu této práce. Ňadra jsou tvořena tukem, mlékovody a pojivovou tkání, jako kolagenem, vazy a krevními cévami. Pohybová energie vznikající při intenzivním skákání může natahovat prsní pojivovou tkáň a působit její povisnutí a bolestivost. Polovina žen s tím při cvičení má zkušenosti,“ tvrdí profesorka biomechaniky Joanne Scurrová z University of Portsmouth.

Obyčejná tričková podprsenka může snížit míru poškození o 38 procent, zatímco speciální sportovní podprsenka až o 78 procent. Ženy by měly investovat při sportu nejen do kvalitní obuvi, ale také do kvalitní podprsenky.

28.9.2007 12:00| autor: Famous

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist