DÝCHEJTE!!! PROČIŠŤUJÍCÍ A OMLAZUJÍCÍ RELAXAČNÍ PROGRAM

Stres je vlastně reakcí na ohrožení organismu. PRODÝCHEJTE své STRESORY, vždyť pravidelná relaxace je základní součástí tělesné i duševní rovnováhy. Dech propojuje mysl s tělem, je tudíž jedním z nejdůležitějších aspektů pročišťovacího a omlazujícího programu. SOUSTŘEĎTE SE NA DÝCHÁNÍ – okamžitě tím kladně ovlivňujete své tělesné i emociální zdraví…

Potřeba relaxace

Na člověka působí různé negativní vlivy, tzv. stresory, a každý se musí s nimi nějak vyrovnat. Reakce člověka na stres je individuálně rozdílná. Ne každý člověk reaguje stejně na rozvod, úmrtí v rodině nebo konflikty. Působení jakéhokoliv stresoru je provázeno řadou nervových a metabolických změn. Stres je vlastně reakcí na ohrožení organismu.

Tento systém má člověk zakódován již od doby, kdy jako lovec pro záchranu své existence musel buď bojovat nebo utéci. Jeho smyslem je, aby v případě ohrožení organismus vyrovnal svoji rovnováhu.Účastní se při tom nejen mozková činnost, ale i řada dalších systémů. Při psychické zátěži se zrychluje tep, zvyšuje se krevní tlak a zrychluje se krevní oběh, zvyšuje se látková výměna a dochází ke změnám srážlivosti krve. Mobilizuje se energie hlavně z tukové tkáně.

V dnešní době člověk při rozčilení reaguje úplně stejně a uvolňuje adrenalin. Jakékoliv vychýlení organismu z rovnováhy může vyvolat poruchy zdravotního stavu a přispět k různým onemocněním.

Pravidelná relaxace je základní součástí tělesné i duševní rovnováhy. Jedním z nejúčinnějších a nejjednodušších způsobů jsou dechová cvičení, zaměřená k tomu, aby se zmírnilo napětí a podpořilo celkové zklidnění. Speciální dechové techniky využívají jogíni, ale málokdo si uvědomuje, že takovou kontrolu nad svým tělem má každý z nás.

Dech je jedním z nejdůležitějších aspektů pročišťovacího a omlazujícího programu. Hluboké dýchání přináší do každé buňky hojivý kyslík a zároveň vylučuje plynné metabolické odpady. Správným dýcháním můžeme snížit srdeční činnost a krevní tlak. Rytmické hluboké dýchání rovněž přímo působí na centrální nervovou soustavu a vyvolá úlevnou reakci, která pozitivně ovlivňuje celé tělo.

Dech propojuje mysl s tělem, a když se soustředíte na dýchání, okamžitě tím kladně ovlivňujete své tělesné i emociální zdraví. Ve stavu emočního či fyzického stresu je automaticky dech mělký. To způsobí, že se v těle nahromadí kysličník uhličitý a další jedy, které potom omezují množství kyslíku přiváděného k buňkám. Mnoho lidí si na to příliš zvykne a dýchá pouze mělce a jen zřídkakdy se nadechne zhluboka. Učíme to ve své nevědomosti již malé děti a okřídlená věta: vypnout hrudník a zatáhnout břicho – je vede k nesprávnému dýchání, přestože to správné mají vrozené. Plíce potom ztrácejí svou pružnost, v krevním oběhu, tkáních a buňkách se hromadí jedy a fyzické i emoční zdraví se zhoršuje.

Zpracovala: Iva Hédlová
alternativní terapeutka a dietoložka
www.studioHedis.cz

20.10.2003 12:00| autor: Iva Hédlová
Více o tématu: adrenalindýchání

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist