Jídelníček pro krásné vlasy. Na které potraviny bys neměla zapomínat?

Doslova tě deprimují tvoje vlasy, které se ani při nejlepší vůli nedají nazvat korunou krásy? Místo panikaření se vydej raději do obchodu – pro pořádnou zásobu meruněk, brokolice, vajec, květáku a žampionů!

vlasy-a-jidlo-1100x618.jpg Zdroj: Shutterstock.com

Co si budeme namlouvat, vlasy jsou ozdobou každé ženy. Jenže, co když zrovna ty tvoje ani omylem nezáří zdravím, jsou zplihlé, snadno se lámou a navíc hodně vypadávají? Možná je to proto, že v jídelníčku nemáš dostatek živin, které hříva potřebuje k tomu, aby mohla růst, prosperovat a dělat ti radost. O jakých látkách se tu bavíme a z čeho je můžeš čerpat? Piš si…

Vitamin A, dodavatel hydratace

Kdekdo si myslí, že „áčko je dobré jenom pro oči. Vnímáš to stejně? Chyba lávky. Tenhle vitamin „má prsty“ ve výrobě kožního mazu na pokožce hlavy, tudíž funguje jako přírodní zvlhčovač. Jeho nedostatek vede právě k suchosti a lámavosti vlasů, proto je nutné hlídat si bedlivě jeho hladinku – a zvlášť teď, když slunce pálí ostošest, čímž jim krade hydrataci ještě víc. Bohatou zásobárnou vitaminu A jsou brambory, meruňky a broskve. Vsadit můžeš i na mrkev, sladké brambory, brokolici, špenát nebo zelí.

Vitamin C, spolehlivý posilovač

Jídelníček je dobré obohatit i o vitamin C, neboť tenhle přítel kromě toho, že prospívá obranyschopnosti, rovněž posiluje vlasovou strukturu a chrání prameny před poškozením. Zároveň regeneruje pokožku hlavy, pomáhá zacelovat rozdvojené konečky, podporuje růst a slouží jako prevence šedivění. Jeho skvělým zdrojem nejsou jenom citrusové plody, jak by se mohlo zdát. Věděla jsi, že se nachází i v jahodách, kiwi, žlutém melounu, rajčatech, okurkách, květáku či paprice? Stačí si vybrat…

Vitamin D, urychlovač růstu

O „déčku“ odborníci tvrdí, že stimuluje vlasové folikuly, takže urychluje růst a omezuje vypadávání hřívy. Jeho nízká úroveň tedy klidně může být důvodem tak dramatických ztrát po každém česání, ze kterých máš nervy úplně nadranc. První pomoc? Tu představuje zvýšená konzumace lososa, sardinek, červeného masa, vajec, droždí, žampionů, hub a hovězích jater. Tyto potraviny mají vitaminu D doslova na rozdávání, tak si je dopřávej co možná nejčastěji.

Bílkoviny, záruka kvality

Pokud toužíš po krásných a pevnějších vlasech, za žádných okolností nepodceňuj ani příjem bílkovin, které jsou nesmírně důležité pro růst a odpovídají za jejich kvalitu. Kde je hledat? Dobrou volbou je například quinoa, což je obilnina s opravdu famózním množstvím proteinů. Dále si z obchodu přines určitě i hrášek, batáty, ryby, tofu, vejce, slunečnicová a dýňová semínka, popřípadě oříšky. Na tvé vizáži se to odrazí jen pozitivně!

Co ty na to, zařadíš do jídelníčku tyhle potraviny? Napiš nám o tom do diskuze pod článkem, těšíme se na příspěvky. A jen tak mezi řečí, se zkrášlováním obecně je někdy fakt kříž. Omrkni video, kde je přehlídka hodně nepovedených cest, jak se trochu „přihezčit“!

Foto: Shutterstock.com

1.6.2018 10:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist