7 věcí, které vás na pohovoru potopí

Když jde o vaše vysněné zaměstnání, máte pocit, že jde o všechno. Nervozita dělá svoje, ale lidé stále zakopávají i o vlastní nepřipravenost, či hloupost…

Pokud chcete uspět, rozhodně se na pohovoru vyvarujte těchto věcí:

1. Přijďte pozdě (a ani nezavolejte)
Může se stát cokoli – ujede autobus, zastaví vás policie, babička si pozdě vyzvedne dítě. Personalisté to chápou, jsou také jen lidé. A tak včasná omluva, že jdete pozdě, většinou zachová šance na získání místa.
Ideální je nechávat si 10 až 15 minut k dobru. Přijít extrémně brzy je však taky problém – od toho jsou kavárny, kde se dá počkat.

2. Jako by vás schůzka překvapila…
Jednoduchá doporučení:
•    Když jdete na pohovor místo oběda, pořádně se ráno nasnídejte, ať není váš žaludek slyšet víc než hlas.
•    Nechoďte na schůzku cestou z tenisového kurtu do sprchy.
Napadne vás řada dalších příkladů. Buďte zkrátka připraveni zapůsobit.

3. Chovejte se jako v baru
Flirtování, obecná čeština, extravagantní účes – pokud nejdete na pohovor do reklamky nebo uměleckého ateliéru, nejspíš podobnými věcmi zaměstnavatele odradíte. Na pohovor se nejdete seznamovat a lovit kamarády.

4. Reagujte co nejpozději
Týká se především odpovídání na emailové poptávky a podobně. A po schůzce je dobrým zvykem poslat potenciálnímu zaměstnavateli krátký email – poděkování za schůzku a zopakování zájmu o nabízenou pozici. Moc se nerozepisujte, dlouhé emaily nikdo nebude číst.

5. Esemeskujte a surfujte během schůzky
Mobil si zkrátka před pohovorem vypněte. Nemůžete ovlivnit, že vám někdo zavolá, ale máte zcela ve své moci, zda se o tom někdo dozví.

6. Chovejte se v sídle zaměstnavatele co nejhůře
Ano, pohovor má jasný začátek a jasný konec. Ale nepodceňujte ani to, jak zapůsobíte na recepční, sekretářku, kolegy a další lidi v sídle firmy, v níž se ucházíte o práci. Nikdy nevíte, jak se bude tvářit asistent, který vás bude uvádět k personalistovi. Někdy stačí křivý pohled, a šance jsou minimální.
Nejhůře znamená ovšem i to, že se naopak se všemi začnete seznamovat, plácat po ramenou, propukat v nadšený smích při každém náznaku vtipu a podobně. Zkrátka se snažte to nepřehnat ani na jednu stranu.
Samostatnou kapitolou je pak přímý konflikt s člověkem, který s vámi vede interview. Personalisté s oblibou vyprávějí „historky z natáčení“ o agresivních uchazečích, fyzických napadeních, vulgárních výrazech a podobně.

7. Očerněte bývalého zaměstnavatele
Svět je malý. A malé je i město. Šéfové firem se často znají. Pokud tedy hledáte práci ve stejném oboru, mluvte o svých bývalých zaměstnavatelích opatrně. Většinou váš budoucí šéf dobře ví, jak jste pracovali na předchozí pozici a proč jste z ní odešli.

Připraveno ve spolupráci s investicniweb.cz

27.1.2011 10:00| autor: Andrej Rády

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist