Zatoč s celulitidou! Co bys měla jíst a čemu se vyhnout?

Také tě trápí celulitida? Zkoušela jsi už všechny možné i nemožné produkty a procedury, ale efekt zatím žádný? Zkus to vzít z jiného konce a bojuj s celulitidou pomocí stravy. Poradíme ti, co bys měla z jídelníčku vyloučit nadobro a co do něj naopak zařadit, abys dala konečně pomerančové kůži jednou provždy sbohem.

celulitida-1100x618.jpg Zdroj: Shutterstock.com

Celulitida trápí většinu žen a bohužel nezřídka ubírá sebevědomí i pocit spokojenosti s vlastním tělem. Dobrou zprávou je, že se s ní dá něco dělat. Podle lékařky a výživové specialistky Dr. Sarah Brewerové je tou nejlepší cestou, jak se zbavit nehezké pomerančové kůže, správná dieta založená třeba na větším podílu syrové zeleniny.

Hydrolipodystrofie – tak se odborně říká dolíčkům v kůži, které způsobuje ukládání tuku v určitých partiích – vzniká tím, že jsou tukové buňky v oblasti zadečku, boků či stehen přetížené. Bojovat se s celulitidou dá třeba změnou stravy.

Co jíst?

  • Pomůže jídelníček s omezeným množstvím tuku s co nejvíce čerstvými a chemicky nezpracovanými produkty.
  • Rostlinná strava je lepší. Neobsahuje tolik hormonů, které mohou vznik celulitidy ovlivnit.
  • Vybírej si celozrnné potraviny: celozrnné špagety, rýži, celozrnný chléb. Dobré je jíst dostatek luštěnin.
  • Pravidelně jez tučné ryby (makrela, losos), které obsahují omega 3 mastné kyseliny. Ty mají pozitivní vliv na krevní oběh.
  • Používej zdravé oleje: olivový, avokádový, dýňový, ořechový, lněný apod. nejen do salátů, ale i k vaření.
  • Jez hodně syrové zelené zeleniny, která obsahuje nejvíce vlákniny, antioxidantů a enzymů, jež mají očistný efekt a pomáhají odbourávat škodlivé toxiny. V syrovém stavu zelenina neztrácí žádné zdraví prospěšné látky.
  • Pij dostatek vody, bylinných čajů, zeleninových či neslazených ovocných džusů. Eliminuješ tak množství toxinů.

Co nejíst?

  • Omez množství sacharidů, speciálně cukrů a bílé mouky. Snížíš tak vylučování inzulínu. Vyšší množství inzulínu napomáhá hromadění tuku v těle.
  • Zredukuj množství soli. Vybírej si výrobky, které nejsou tolik slané.
  • Vyhni se nasyceným mastným a trans mastným kyselinám, které obsahuje například margarín, a zpracovanému masu (burgery, párky apod.)
  • Vysaď umělá sladidla. Přestože nebyla prokázána přímá souvislost mezi nimi a celulitidou, jsou s ní spojována. Nahraď je například přírodní stévií.

Zkus třeba náš osvědčený recept:

Recept na salát ze špenátu, granátového jablka, avokáda a vlašských ořechů

Ingredience:

  • 300 g špenátových listů opraných a vysušených
  • ¼   nadrobno pokrájené červené cibule
  • 1 zralé avokádo oloupané
  • hrst ořechů
  • semínka z jednoho granátového jablka

Na dresink: 1 lžíce citronové šťávy, 1 lžíce ořechového oleje, 1 stroužek prolisovaného česneku, mletý černý pepř

Připrav si mísu a vlož do ní všechnu zeleninu a ořechy. V menší misce vyšlehej metličkou suroviny na dresink. Poté vše smíchej.

Co ještě pomůže?

  • Zkus produkty obsahující minerály z Mrtvého moře (sůl, bahno), které používala už Kleopatra. Během koupele je vmasíruj do těla a poté opláchni. Podpoříš tak lepší prokrvení.
  • Udržuj si podobnou váhu. Váhové výkyvy celulitidu zhoršují. Vyhni se všem „radikálním“ dietám.
  • Cvič denně 30 minut. Skvělé jsou plavání, chůze, cyklistika, aerobic.

A jak jsi na tom s celulitidou ty? Povedlo se ti nad ní zvítězit a jak? Napiš nám své zkušenosti do diskuze, těšíme se na příspěvky.

Foto: Shutterstock.com

9.3.2018 10:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist