Odborníci radí: Jak zhubnout do plavek

Téměř každá z nás si na jaře před zrcadlem říká: „Letos už do těch plavek konečně zhubnu!“ Jenže začneme držet všemožné drastické diety a účinek stále nepřichází. A tak to jde rok co rok a namísto snížení váhy se setkáváme s neúspěchem. Čím to je a jak tedy správně shazovat nadbytečná kila, abychom letos do těch plavek skutečně zhubli?

Teploty každým dnem nezadržitelně stoupají a každá žena se chce líbit. Konečně jsou zde slunečné dny a můžeme vystavit svá těla slunečním paprskům a obdivným pohledům mužů. Navíc se blíží čas dovolených a doba, kdy si oblečeme plavky. A v nich se přeci chceme líbit! Právě jaro a začátek léta je pro hubnutí z hlediska psychiky naprosto ideální! „Obecně je možno říci, že lépe se hubne ke konci jara, v létě a na začátku podzimu, protože člověk je více aktivní, je více venku než doma a při vyšších teplotách více pije než jí,“ říká psycholožka PhDr. Šárka Slabá, Ph.D., z III. interní kliniky 1. LF UK a VFN.

Problém je v tom, že dříve či později začneme hubnoucí plán narušovat ať už občasnými sladkostmi, tak vynecháváním pravidelných pohybových aktivit či občasnou skleničkou vína s kamarádkou. Postupně ztrácíme pevnou vůli, které jsme měli na začátku hubnutí na rozdávání. Namísto změny dosavadních stravovacích a pohybových návyků opět končíváme u těch starých, ne vždy úplně ideálních. Tím ve finále trpí i naše sebevědomí. V těchto případech je důležité uvědomit si, kde se stala chyba. Problém nebývá ve stanovených cílech – snížení váhy prostřednictvím vyvážené stravy a dostatku pohybu jsou základními esencemi zdravého života. Chybu je třeba hledat ve způsobu, jakým k hubnutí přistupujeme.

Jak tedy na hubnutí, které přinese kýžený efekt, a do plavek budeme mít konečně postavu podle našich představ? V první řadě je třeba začít co nejvíce „pohodově“ a ne žádnými brutálními změnami životosprávy. Nejprve si musíte ujasnit důvody, proč právě teď chcete zhubnout.

Dále si je třeba dát pozor, zda nyní neprocházíte nějakým zátěžovým obdobím. Pokud ano, hubnutí odsuňte raději na dobu, kdy budete více v pohodě. Pokud je vám blízký sport, vyberte si pohybovou aktivitu, která vás baví, oslovte kamarádky a můžete se společně pustit do hubnutí. Pokud raději zapracujete na režimu, začněte jíst pravidelně, preferujte zeleninu a bílkoviny a nenásilně začněte měnit jídelníček. Hlavně musíte sama chtít!

Je to přesně tak, hlavně musíte chtít začít. Potom si najít důvody, které vás povedou ke změně. Dále si musíte určit, zda je pro vás horší se hýbat nebo omezit jídlo a dle tohoto závěru navrhnout strategii tak, aby pro vás byla co nejméně nepříjemná,“ uvádí psycholožka Šárka Slabá. Ta také doporučuje rozdělit si váš velký hubnoucí cíl na cíle dílčí, protože jakákoli motivace je dočasná a potřebuje obnovovat. “Tím, že si naše hubnutí do plavek rozdělíme do etap a každé dosažení dílčího cíle je podpořeno případnou odměnou, by samo o sobě mělo stačit k nastartování motivace k dosažení dalšího dílčího cíle v řadě,“ dodává Slabá.

Připraveno ve spolupráci s zijzdrave.cz

21.3.2011 12:00| autor: zijzdrave.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist