Káva i čaj ohrožují nenarozené děti

Káva i čaj ohrožují nenarozené děti

Magazín: Rodina a děti | autor: Korzo | vydáno 07. 11. 2008
I malé množství kofeinu je pro těhotné ženy nebezpečné. Jeho konzumace má přímý vliv na nízkou porodní hmotnost novorozenců. Prokázala to nová studie britských vědců.
Káva i čaj ohrožují nenarozené děti
těhotná žena
1 fotografií
Zobrazit galerii


Lékaři sledovali celkem 2645 žen s rizikovým těhotenstvím, které si dopřávaly v průměru 159 miligramů kofeinu denně. Lékaři přitom stanovují jako maximální doporučenou dávku 300 miligramů.

Hlavním zdrojem kofeinu byl čaj, následovaný kávou, colou, čokoládou a limonádami.

Doktor Justin Konje s kolegy z univerzity v Leicestru zjistili, že ve srovnání s ženami, které konzumovaly méně než 100mg kofeinu denně, se těm, které ho požívaly 200 až 300mg, narodilo o 50 procent více dětí s nízkou porodní váhou. Ohrožena jsou přitom více miminka žen, které mají rychlý metabolismus.

"Ženy by měly před otěhotněním a během těhotenství razantně snížit spotřebu této látky," radí doktor Konje. Ale zároveň varuje: "Každopádně by ale neměly kofein nahradit alkoholem nebo nealkoholickými nápoji s vysokým obsahem cukru."

Komentáře (4)

Datum Autor Nadpis
02. 07. 2011 susinka * (reakcí: 0)
24. 06. 2011 - - (reakcí: 0)
22. 06. 2011 hela kava (reakcí: 0)
18. 05. 2011 xxkouckaxx + (reakcí: 0)

Zobrazit vše Přidat komentář





Prémie 20 bodů vám bude připsána za relevantní komentář v délce alespoň 30 znaků.
Nejste přihlášen/a, proto opište text, který vidíte na obrázku níže.
Přihlaste se zde. captcha
TOPlist