5 tipů: Jak začít běhat?

Běh patří k nejpřirozenějším způsobům pohybu. Jeho odpůrci často argumentují, že si při něm poničíte klouby. Není to pravda, pokud se budete hýbat rozumně a obujete si vhodnou sportovní obuv. Neseďte doma a vyběhněte do babího léta.

Začínající podzim je ideální dobou, kdy začít s běháním. Není vedro, ani zima. Příroda je voňavá a listí se začíná zbarvovat. Pokud si říkáte, proč vlastně s běháním začít, tak pro vás máme několik přesvědčivých důvodů: běhání je levný sport (nepotřebujete speciální vybavení kromě kvalitní obuvi), běhat můžete kdekoliv a kdykoliv, běháním můžete zhubnout, zlepšíte svoji kondici, posílíte obranyschopnost a zlepšíte si celkově zdraví. Takže hurá do toho.

Trénink před vyběhnutím

Pokud jste na tom s fyzickou kondicí bídně a funíte i při výstupu do pár schodů, dejte si „předtrénink“ před samotným běháním. Začněte se hýbat postupně. Choďte na svižné procházky, vystupte o stanici tramvaje dřív, a do práce jděte pěšky. Zapomeňte na výtah nebo jezdící eskalátory. Všude choďte pěšky.

Nezapomínejte na strečink

Před každým běháním se protáhněte. Je vhodné si protáhnout nejen svaly na nohou, ale na celém těle. Rozpomeňte se na cviky ze školní tělocvičny. Protažení si dopřejte i poté, co s pohybem skončíte. Zabráníte tak přílišnému namožení svalů.

Indiánský běh

Až budete cítit, že se vaše fyzička zlepšila, přišel váš den D. Obujte si kvalitní sportovní obuv, pohodlné tepláky a triko. Trasu, na které budete běhat, jste si už jistě dávno vyhlédli. Výbornou taktikou, jak začít běhat, je tzv. indiánský běh. Jistě jste o něm slyšeli alespoň v kultovním filmu Obecná škola. Prostě sto kroků jdete, sto kroků běžíte. Kroky si nemusíte striktně počítat, ale chůzi a běh střídejte, jak je vám libo.

[[related]]

Trasy prodlužujte, chůzi zkracujte

Zpočátku si naordinujte kratší trasy a žádné deprese z toho, že spíše jdete, než běžíte. To vůbec nevadí. Až poběžíte příště, bude vaše kondice zase o něco lepší, trasu si o pár metrů prodloužíte. Těšte se na den, kdy ji uběhnete celou.

Hudba pomáhá

Do mp3 přehrávače nebo iPadu si stáhněte oblíbenou hudbu, která do vašich žil vhání energii. Při běhání vám bude pomáhat.

A jeden tip závěrem – nebuďte na sebe příliš přísní. Berte běhání s radostí a humorem, a nedávejte si zbytečně přehnané cíle. Řiďte se heslem „pomalu, ale jistě“.

Začali jste běhat? Nebo děláte raději jiný sport?

2.10.2012 12:00| autor: Jana Poncarová
štítky: jak začít

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist