Chcete zhubnout? Začněte běhat!

Nebaví vás chodit do fitness centra, hodiny cvičení nestíháte, protože jsou v čas, kdy pracujete nebo chcete být s přáteli. Jak tedy zhubnout, abyste do léta vypadaly skvěle?

 

Vyzkoušejte ranní běhání. Nastartujete tak své tělo a hlavně metabolismus k rychlejšímu spalování. Uvidíte, jak pak přebytečná kila půjdou dolu. Ze zkušenosti můžeme potvrdit tvrzení, že nejhorší je, se vůbec donutit k prvnímu vyběhnutí.

V prvních týdnech pravidelného běhaní můžete očekávat, že vás bude bolet celé tělo a budete se cítit unaveni. Ale když se vám podaří překonat několik prvních strašných běhů, budete šťastná, že jste pro sebe začala něco dělat. A hlavně budete mít vyhráno! Vaše tělo si zvykne na pravidelné běhání. Postupem času se vám bude lépe dýchat a ucítíte, jak se vám zlepšuje kondice. A jestli chcete ještě urychlit proces hubnutí, přečtěte si článek Zdravý životní styl.

Jak začít?
Ze začátku je lepší běhat na měkčím povrchu. Jestli máte možnost, vyrazte raději do přírody. Při běhu na lesních cestách budete mít mnohem lehčí pocit a hlavně měkký došlap. Ale pokud nebydlíte ve městě, vyražte rovnou na asfalt.

Připravte se, že první běh nebude nejlepší. Možná si budete připadat, že běhání je pro vás něco nepřirozeného, ale chce to jen vytrvat a udržet si pravidelnost. Nepředpokládejte, že uběhnete poprvé desítky kilometrů za světový čas. Na počet kilometrů se nedívejte, důležitá je doba, kterou běhání věnujete.

Před každý pohybem i při běhání, i přesto, že se vám zdá, že to není náročná činnost pro svaly, byste se měly rozcvičit. Nemusíte podstupovat žádný náročný strečink, ale měly byste protáhnout celé tělo. Po té se můžete pustit do samotného běhu.

Běhání byste pravidelně měli věnovat alespoň 30 minut. Prvních pět minut začněte rychlou chůzí a následně střídejte běh a chůzi s určitou časovou pravidelností. Vše ale záleží na vaší kondici. Nenechávejte si vnucovat nějaká „osvědčená“ pravidla od druhých osob. Rady typu: "Musíte běhat plnou pul hodinu!" ve vás vytvoří akorát odpor k běhání. Běhejte tak, abyste to udýchala a neměla pocit, že za dalších sto metrů zkolabujete. Je to přeci vaše tělo, a jedině vy poznáte, co je pro vás dobré. Pokud potřebujete poradit, jak co nejlépe při běhání dýchat, podívejte se na článek Trénujte správné dýchání.

8.4.2010 12:00

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist