Zhubněte snadno a efektivně: Objevte kouzlo běhání

Léto už je za dveřmi, ale ještě není pozdě na to začít hubnout a dělat něco pro své zdraví. Skvělým pomocníkem v obou případech vám může být běh. Chůze a běh totiž patří k těm nejpřirozenějším pohybům pro lidské tělo vůbec. Jak na to, aby bylo hubnutí rychlé a efektivní? Poradíme vám…

wellness_beh-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Běháme sice od malička, ale přesto nejde zrovna o jednoduchou aktivitu, když ji chcete dělat aktivně s nějakými výsledky. Připravili jsme pro vás manuál běhání, díky kterému jen tak běhat nepřestanete a ještě vás to bude bavit. 

Proč běhat?

  • zlepšíte si fyzickou i psychickou kondici
  • zhubnete
  • zmírníte stres a uspořádáte si myšlenky
  • posilíte své srdce, imunitu a vyplavíte endorfiny.

článek

A co víc?

Běh je aktivita vhodná pro všechny, dokonce i nesportovce. Ale je potřeba myslet hned od začátku na to, jak jste na tom s kondicí, věkem a váhou. Kila navíc a zdravotní problémy, třeba problémy s klouby nebo s oběhovým systémem, by mohly z běhu udělat velkou nepříjemnost a samotná aktivita by vám tak mohla zdravotně ještě více uškodit. Na začátku tedy zařaďte chůzi, poté přidejte tzv. indiánskou chůzi, což je kombinace běhu a svižnější chůze a jako podporu kondice zařaďte oblíbené letní aktivity třeba plavání nebo jízdu na kole. 

článek

Manuál aneb Běhejte správně

Pohodlí: myslete na nohy – ty vás nesou při běhu, ale i po něm. Nechte si v prodejně sportu poradit a vyberte si dobré běžecké boty.

Trasa: na začátku si vyberte měkký povrch – třeba lesní cestu – protože ten chrání vaše klouby před nárazy, jakmile si navyknete na běh, klidně se zařaďte po bok dalších běžců na asfaltové stezky. 

Čas: každá aerobní činnost by se měla vykonávat určitý čas, aby byla účinná a tělo začalo řádně spalovat tuky. Stejné je to i s během, nejde tu o to, kolik kilometrů uběhnete, ale o to, abyste na začátku vydrželi alespoň půlhodinky. Je pak jedno jestli jenom poběžíte, nebo zkombinujete běh a chůzi. Když pak budete takhle cvičit zhruba 3x až 4x týdně, máte vyhráno a zaděláno na krásnou postavu.  

Procvičení: U každého cvičení platí – na začátku strečink na prohřátí svalů a na konci protažení a relax. 

Nepřežeňte to: budete-li mít problém s dýcháním, zpomalte a přejděte do chůze…nezastavujte se, ale zvolte tempo, při kterém nebudete lapat po dechu – jednoduchým ukazatelem je to, že při něm budete moci mluvit.

článek

Kdo by se měl běhu vyhnout?

  • obézní lidé
  • lidé se závažnými zdravotními problémy (jen s dovolením ošetřujícího lékaře)
  • všichni ti, kteří mají potíže s pohybovým aparátem
  • starší lidé.

Foto zdroj: profimedia.cz

28.5.2013 10:00

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist