Potraviny, které se vyplatí snídat pravidelně

Na čem si po ránu pochutnat? To není těžká otázka. Kromě nepostradatelné kávy je dobrou volbou i banán, řecký jogurt, vejce nebo pomeranč. A to hned z několika pádných důvodů! Který na tebe zapůsobí nejvíc?

jogurt-1100x618.jpg Zdroj: Shutterstock.com

Že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne? Přesně tak. I odborníci se shodují v tom, že nastartuje metabolismus po celonočním odpočinku a zabraňuje pozdějšímu přejídání, přičemž dodává energii na celé dopoledne. O dalších argumentech, proč ranní občerstvení určitě nevynechávat, informuje studie zveřejněná v magazínu Journal of Food Science and Nutrition.

Z jejích poznatků jednoznačně vyplývá, že lidé, kteří snídají, bývají pozitivnější a lépe se soustředí, zatímco vykazují nižší riziko obezity i srdečních chorob. A tím se dostáváme k zásadnímu tématu. Jaké potraviny si po probuzení naservírovat? O těchto se mezi vědci hovoří jen v superlativech!

Banány, lékař nejen pro trávení

Exotické ovoce ve žluté slupce se obvykle doporučuje jedincům s vysokým krevním tlakem, neboť platí za fenomenální zdroj draslíku. Banány však mají i jiné přednosti, které rozhodně stojí za zmínku. Vlivem obsaženého rezistentního škrobu pomáhají při hubnutí, prospívají trávení a platí za prevenci žaludečních vředů. Bohaté jsou ovšem i na tryptofan, což je sloučenina, kterou tělo primárně využívá k „výrobě“ serotoninu, tedy hormonu štěstí. Tropické drahokamy jsou tedy schopné efektivně regulovat náladu a snížit nervozitu. Nelze jim odepřít ani to, že regenerují svaly po náročnějším cvičení.

Vejce, překvapivý omlazovač

Doby, kdy lékaři se vztyčeným prstem výstrahy před „poklady z kurníku“ varovali, jsou dávno pryč. Dnes je naopak doporučují s tím, že významně přispívají k prevenci rakoviny prsu, bojují proti šerosleposti a pozitivně ovlivňují paměť. V jejich souvislosti se ale kupodivu mluví také o zpomaleném stárnutí nebo ukázkových křivkách. Jak to? Podle jednoho nedávného průzkumu vejce obsahují látky, jež zabraňují absorpci tuků. Rovněž podporují metabolické funkce, stabilizují úroveň krevního cukru a prodlužují pocit sytosti.

Řecký jogurt, fitness kosmetika

Určitě ti neuniklo, že se poslední dobou hodně mluví o řeckém jogurtu. Vážně se tolik liší od toho „klasického“? Nepochybně. Řecký je totiž hutnější, jelikož při výrobě prochází speciálním procesem lisování a filtrování. Tím se zbavuje syrovátky. Také v sobě ukrývá dvakrát více bílkovin, spoustu vápníku a o poznání méně sacharidů. Přesně takové vyvážené složení stimuluje mozkové funkce, posiluje imunitní systém a příznivě ovlivňuje stav pokožky, vlasů, kostí i zubů. Nutriční profil tohoto mléčného výrobku rovněž „dohlíží“ na štítnou žlázu a zabraňuje ukládání tuků v oblasti břicha. Tedy alespoň podle expertů!

Pomeranč, prevence brýlí

Kdekdo vnímá pomeranč jako obyčejnou potravinu. Opak je však pravdou. Kromě mnoha vitaminů a minerálů nabízí velké množství fytochemikálií s antioxidačními a protizánětlivými vlastnostmi. Není v něm nouze ani o přírodní sloučeninu hesperidin, která se podílí na regulaci krevního tlaku. Odborníci také poukazují na to, že oranžový plod pocházející pravděpodobně ze subtropických hraničních oblastí Číny a Vietnamu platí za báječnou oční výživu, stimuluje produkci kolagenu a je oporou nervovému systému.

Co říkáš na přednosti těchto doporučovaných snídaňových potravin? Napiš nám o tom do diskuze pod článkem, těšíme se na příspěvky!

foto-zdroj: shutterstock.com

15.8.2019 4:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist