Trendy ve zdravém životním stylu pro rok 2017. Natrhej si pampelišky, na bikram jógu zapomeň

Podobně jako móda, také potraviny a životní styl vůbec podléhají různým trendům. Máš ještě lítat do posilovny, cpát se horem dolem zeleninovými saláty a mořskými plody nebo teď frčí něco jiného? Prozradíme, jaké trendy bys měla zkusit a co už je totálně out.

trendy-zvitoni-styl-1100x618.jpg

Australanka Lee Holmesová je odbornicí na výživu a wellness, tedy člověk, který se v trendech vyzná. Co konkrétně doporučuje? A co naopak už neletí?

Kurkuma dlouhá

Říká se jí také indický šafrán, jedná se o koření ze sušeného kurkumovníku dlouhého. Dlouho se používala spíše jako barvivo, teď se ale přišlo na některé její takřka zázračné účinky. Jaké? Přispívá k posílení imunity, lepší funkci jater, hubí bakterie salmonely. Toto doslova zlaté koření se přidává nejen do zeleniny či sýrů, ale už i třeba do kávy latté.

Hrášek

Prostý hrách, dalo by se říci. Jenže vzhledem k tomu, že obsahuje velké množství bílkovin, vlákniny, vitaminů, minerálů a fytochemikálií, které mohou tělo ochránit před rakovinou, je neprávem opomíjený a rozhodně bys jej měla zařadit do jídelníčku. Navíc je plný antioxidantů a látek působících proti zánětům, což prospívá třeba pleti, která vypadá mladistvěji, ale také kostem. Dá se připravit na mnoho způsobů: jako polévka, kaše, nejnovějším hitem je shakshuka, což je jakési arabské lečo.

Listy pampelišky

Pampeliškové listy, které rostou všude jako plevel, bychom rozhodně neměli opomíjet! Jsou totiž úžasným prebiotikem – tato nestravitelná část potravin podporuje aktivitu střevní mikroflory. Dále obsahují železo, draslík, vitaminy K a A. Problémem může být trochu hořká chuť, a tak Holmesová radí kombinovat je se sladšími druhy ovoce a zeleniny. Z pampelišky (květu) se vaří také čaj, který má rovněž léčivé účinky, například zamezuje tvorbě nádorových buněk. Čaj z listů zase pročistí organismus. Stačí hrst čerstvě utržených listů zalít vroucí vodou a nechat pět minut louhovat.

Cikorka

Cikorka je drcený kořen čekanky. V minulosti sloužila pouze jako náhražka místo kávy. Nutno říci, že je daleko zdravější alternativa, protože obsahuje spoustu antioxidantů, beta-karoten, prebiotika. Takže proč si ji nedopřát namísto kávy i dnes? Skvěle ti pomůže se zažíváním, působí totiž lehce projímavě.

Kořen jicama

Rostlina jicama pochází z Mexika. Kořen obsahuje vitaminy a minerály, mimo jiné vitamin C, který posiluje imunitu. Neobsahuje moc kalorií, zato se v něm skrývá železo a aminokyseliny, které dodávají energii. Problémem může být nedostupnost – v obchodech se zeleninou ho asi nekoupíš, k mání možná může být v asijských tržnicích. Dají se ale sehnat semena a rostlinku si můžeš vypěstovat na zahrádce.

Co už nefrčí?

  • Nízkotučné výrobky – protože tuk (v rozumné míře) tělo prostě potřebuje a nízkotučné potraviny nejsou řešením, ani pokud chceš dlouhodobě zhubnout.
  • Superpotraviny – acai, goja, semínka chia apod. Nic proti nim, jenže člověk se musí stravovat komplexně, a ne konzumovat velké množství určité potraviny jen proto, že se dotyčný produkt pyšní přídomkem super. Protože super mohou být také ořechy, ryby, vejce, ovoce, zelenina…
  • Syrovátkový protein – je zdravý, nicméně často bývá dochucován či chemicky upravován.
  • Bikram jóga – podle Holmesové není jóga, která se cvičí záměrně při vyšších teplotách, vůbec zdraví prospěšná. Tělo se více zahřeje i normálním cvičením, při bikram józe hrozí, že ti z přehřátí může být nevolno. Navíc se daleko více potíš a tělo může být dehydratované.

Tak co říkáš? Necháš se inspirovat, nebo si budeš držet svůj životní styl a nenecháš se ovládat momentálními trendy? Napiš nám svůj názor do diskuze. Budeme se těšit na příspěvky.

Text: Mata Dostoupilová

Foto: Profimedia.cz

31.5.2017 10:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist