Femina.cz » Magazín » Wellness » Proč je nám zima? Může za to pomalý krevní oběh! 4 tipy jak se zahřát!

Proč je nám zima? Může za to pomalý krevní oběh! 4 tipy jak se zahřát!

Proč je nám zima? Může za to pomalý krevní oběh! 4 tipy jak se zahřát!

Magazín: Wellness | autor: Marta Dostoupilová | vydáno 29. 11. 2012

Zima už začíná klepat na dveře a ti zimomřivější z nás už přemýšlejí, co dělat, aby zase neklepali kosu. Podchlazení je následkem špatného krevního oběhu. Jak jej zlepšit a letos tolik nemrznout?

My ženy to známe lépe než muži: studené nohy a ruce nás trápí nejen v zimě, ale v každém ročním období. Příčinou je špatný krevní oběh, za který může v první řadě nedostatek pohybu a zhoršuje se také s přibývajícím věkem. Jak zlepšít krevní oběh a lépe přečkat chladné počasí?

1. Cvičení

Nejlepší prevencí je samozřejmě pravidelné cvičení. A nemusíte zrovna začít provozovat vrcholový sport. Stačí třeba pravidelné procházky či jízda na rotopedu. Pokud se vám nechce do sychravého počasí a nejste zrovna příznivkyní fitness center, zkuste si zacvičit doma. Ideální je třeba chůze do schodů. Šlapejte nahoru a dolů po dvou schodech po dobu 5 minut. Pak přidejte schod třetí. Po třech minutách si dejte pauzu. A poté si to celé zopakujte. Dobře vám poslouží také činky (místo nich se dají použít také dvě pet lahve naplněné vodou). Začněte posilováním bicepsů: ruce mějte co nejvíce u těla a zvedejte je k ramenům (opakujte 15 až 20krát), poté zapojte tricepsy: propněte ruce dozadu a vraťte je zpět.

2. Teplá a studená voda

Krevnímu oběhu pomůžete, budete-li při sprchování střídat teplou a studenou vodu. Dobrou prevencí proti studeným nohám je také vodní lázeň. Voda rovněž pomůže, pokud se ze zimy vrátíte domů s už promrzlýma nohama. Končetiny ponořte do vodní lázně s maximální teplotou 40 stupňů.

3. Železo

Železo je mimořádně důležité, protože zajišťuje přenos kyslíku prostřednictvím krevního oběhu do celého těla. Jeho nedostatkem trpí ženy častěji než muži, ženský organismus jej totiž hůře vstřebává. Zajistěte si proto přísun potravinami bohatými na železo (ve velké míře je obsahují zejména játra, hovězí a kuřecí maso, špenát (tady ale pozor, jeho zázračné účinky jsou poněkud přehnané, tělo si totiž ze špenátu vezme železa jen malé množství) či ořechy.

4. Tekutiny

Přísun dostatečného množství tekutitn není důležitý jen v létě, ale také v zimě! Dehydratovaná pokožka se snáze nastudí. Vysušená kůže pak hůře uchovává teplo. Nezapomeňte se také pořádně najíst.

Foto zdroj: profimedia.cz

Další články z rubriky

Komentáře (4)

Datum Autor Nadpis
17. 12. 2012 Jadula játra a ostropestřec (reakcí: 0)
29. 11. 2012 misty :)) (reakcí: 1)
29. 11. 2012 krockovapavla :) (reakcí: 0)
29. 11. 2012 lidka2 - (reakcí: 3)

Testy kosmetiky

Dermacol Dřevěná tužka na oči 12H

Dermacol Dřevěná tužka na oči 12H

Dlouhodobé krytí a intenzivní barvy...

Testy kosmetiky: Dekorativní | vydáno 20. 02. 2017

Naše tipy

Dnešní horoskop

Ryby

20. 02. 2017 Horoskop Ryby

Máš pocit, že šéf zrovna není tvůj fanoušek a možná si na tebe i trošku zasednul? Zkus zapřemýšlet, jak moc aktivní v... Celý horoskop

Karta dne

Osm pentaklu
Nyní jsi v období, kdy můžeš dokázat a předvést, jaké talenty v tobě „dřímají“. Máš velkou příležitost dosáhnout úspěchu ve všech oblastech, o kterých máš pochybnosti ...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

PMS, hubnutí i průšvihy aneb Nový týden n...

Taky tak ráda soudíš všechny ty, kterým se povede nějaký kolosální průšvih? A je úplně jedno, jestli jde o nevěru, ka...

Celý článek

Módní policie

TOPlist