S hybridní Arkanou od Renaultu si ušetříš spoustu nervů a ještě ti bude slušet

Pracuješ ve městě a musíš se dennodenně přesouvat, ale nechce se ti jezdit hromadnou dopravou? Hybridní verze Arkany s přízviskem E-Tech ti ušetří peněženku a díky novému designu budeš ještě vypadat stylově.

img_3360-1100x618.jpg Zdroj: Hugo Kottás

Když se rozhodneš být jiná, nebaví tě klasický sedan a kombík je na tebe moc velký, je na čase sáhnout právě po karoserii tzv. SUV-kupé. Když se na Arkanu totiž podíváš ze strany, tak první polovina vozu působí jako klasické robustní SUVéčko, které je vysoké a cítíš se v něm bezpečně. Druhá polovina má naopak klesající záď a reprezentuje sportovní charakter auta.

Vizuálně svá

Vizuálně tě E-Techová Arkana zaujme křiklavou (my měli červenou Flamme) barvou, zatmavenými zadními skly, černou střechou a černými vnějšími zpětnými zrcátky. K tomu přidej full LED světlomety LED Pure Vision Performance s denním svícením ve tvaru jakoby mini hokejky a v zadní části rozpínající se světlomety po celé šíři auta. Jak se ti to líbí? Nám moc.

Uvnitř se pak budeš cítit jako v bavlnce, protože tohle SUV-kupéčko nabízí dostatek prostoru jak pro nohy, tak toho úložného. Je vybavené elektronickou parkovací brzdou, nemusíš se tak zlobit s klasickým zatahováním té mechanické; indukční nabíječkou, ale nezapomíná se samozřejmě ani na USB-výstupy pro kabelové nabíjení nebo spojení telefonu s infotainmentem.

Vertikální velká obrazovka ve středu ti pak nabídne celkem intuitivní rozhraní a zabudovaný multimediální systém Easy Link ti poskytne přístup k připojeným navigačním službám (s evropskými mapami) a umožní ti ovládat všechny funkce, které Arkana nabízí.

Plná asistenčních systémů

Tohle autíčko ti nabízí nespočet asistenčních systémů, o kterých se ti ani nezdálo. Pomůže ti tak v pohodě dojet z bodu A do bodu B bez ztráty kytičky a ještě s radostí z jízdy. Co je za nás asi nejzajímavější, je Safe Distance Warning System, kdy kamera v přední části vozidla vypočítává bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu (vypisuje ti „sekundovou vzdálenost“ na přístrojový štít), a pokud hrozí srážka, systém aktivuje zvukové a vizuální varování. Super ne? Pak už takovou klasikou je adaptivní tempomat, který ti umožní během jízdy udržovat bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu. Systém sám zpomalí vozidlo, když je odstup příliš malý, a naopak zrychlí, když je silnice opět volná.

Hybrid se postará sám o sebe

Hlavní benefit full-hybridní Arkany je ale její úspornost. Nemusíš ji dobíjet a přeci s ní dokážeš dosáhnout na spotřebu mezi 4 – 5l/100 km, což je fakt epesní záležitost, zvlášť při dnešních cenách paliv. (My jsme si po 800 km „přičichli“ k 5,2 l/100 km, ale to jsme jeli opravdu ve svižnějším tempu s hodně akceleracemi).

Čtěte také:

Auto samo vyhodnocuje, kdy zapojit elektromotor a kdy spalovací motor. Ve městě při klidné jízdě často pojedeš jen na elektromotor. Když na to šlápneš, zapne se ten spalovací. O vybití baterie nemůže být řeč. Jak jsme řekli, auto si to všechno hlídá samo a baterii dobíjí při jízdě – ať už rekuperací při brzdění motorem, nebo pomocí spalovacího motoru. Pokud ale máš přeci jen tendenci si do auta „nahnat“ více elektrické energie, stačí pomocí voliče automatické převodovky přepnout na „B“ (brzdění) – jakmile zvedneš nohu z plynového pedálu, automobil začne zpomalovat téměř do zastavení, a bude tak rekuperovat co nejvíce elektrické energie.

Jinak je řízení přesné. Arkana má trošku tužší podvozek, ale dokáže do zatáček držet stopu a pěkně si je „nadjet“, zároveň zvládne potlačit většinu nerovností (i když ne sto procent času). Co ale nejvíc oceníš, je to ticho na palubě, díky práci elektromotoru a taky slušnému odhlučnění.

Tak co? Bude Renault Arkana E-tech Hybrid tvým novým společníkem na pojížďkách po městě, nebo ji vyvezeš i k vašim na návštěvu na chalupu? Je to jen na tobě 😉.

9.8.2022 12:00| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist