Kuriózní nápady, které si výrobci aut vypůjčili ze světa módy a následně odložili do šuplíku

Svět módy je neuvěřitelně pestrý, nevyčerpatelný a vzrušující. Není divu, že láká i firmy z mnoha dalších oblastí, včetně automobilového průmyslu. Výrobci aut přicházejí do tohoto barevného světa čerpat inspiraci, nové nápady, marketingové taháky… Ne vždy se však tyto inovace ujmou. Bohužel často končí odložené v šuplíku.

ustredni-foto-1100x618.jpg Zdroj: AP

Zvířecí motivy

Jak by se ti v autě líbilo čalounění se vzorem zebry, tygra či leoparda? Někomu to možná připadne atraktivní, spíš je to ale bizarní. Kožichy či šaty se zvířecími motivy se do světa módy přitom vracejí neustále. I v autech to tyto trendy z říše zvířat zkusily, ovšem bez úspěchu. V poslední době je za hlavní módní trend považován vzor hadí kůže. Najdeš ho nejen na lodičkách a kabelkách, ale taky na sukních, šatech, overalech a dalším oblečení. Francouzská automobilka Peugeot si s tímto motivem pohrála už v roce 2008 na autosalonu v Paříži. Představila ho na svém koncepčním voze. Ve městě módy tenkrát tento vzor sklidil obdiv, do svého stálého repertoáru ho však automobilka nezařadila.

Čalounění z džínoviny

Sedadla prošívaná nití na způsob džínoviny používá mnoho automobilek. Někdy se objeví i výrazné červené, zelené či reflexně žluté prošití. Do džínoviny, která je pro módní svět alfou a omegou, se však automobiloví designéři nepouštějí. Nicméně určité druhy džínové imitace se v minulosti u aut už objevily. V Česku dokonce jezdí vůz Velorex, který je džínovinou potažený od hlavy až k patě. O sériový vůz se pochopitelně nejedná, každopádně nápad je to skvělý.

Exkluzivní parfémy

Automobilky se rády spojují se slavnými parfuméry či s výrobci drahé kosmetiky. Specifický parfém totiž dodá autu neodolatelné kouzlo a promění atmosféru v interiéru vozu. Luxusní automobilka Lamborghini se spojila s italskou kosmetickou značkou Culti Milano a vznikla exkluzivní vůně interiéru složená z tónů grepu, bergamotu a cedrového dřeva, kterou jinde nenajdeš. Náplň do difuzéru pak italská kosmetická firma prodává přes e-shop. Také francouzská značka DS má svůj parfém. Voňavé náplně do difuzérů nabízela u modelů DS 4 a DS 5. I to je však minulostí. Parfém DS však stále můžeš v butiku značky koupit. I jiné automobilky občas zavítají mezi parfuméry. Vůně je totiž atraktivním marketingovým trikem. Často ale nemá dlouhého trvání. Funguje při uvádění nového vozu na trh, pak se od ní upouští.

Hodinky spojené s autem

Už máš chytré hodinky? Dost možná ano, protože tento módní hit dnes zdobí kdejakou pěstěnou ručku mladé dámy či svalnaté zápěstí sportovce. Jde o jeden z nejžhavějších trendů poslední doby. V roce 2017 se na ženevském autosalonu objevil automobilový koncept nazvaný Instinct. Byl spojen s chytrými hodinkami, které například poznaly, že je jejich majitel unavený či ztrácí při řízení pozornost a přepnuly vůz na autonomní řízení. Pokud naopak zjistily, že se řidič přes den moc nehýbal, před příjezdem domů mu poslaly na displej palubní desky hlášku, že by nezaškodilo zaparkovat trochu dál od domu a zbytek cesty dojít pěšky. To je samozřejmě hudba budoucnosti. Na koncept Instinct se zapomnělo a žádný sériový vůz toto zatím nenabízí.

Magické boty

V roce 2011 stvořil slavný francouzský návrhář luxusní obuvi Pierre Hardy přímo na zakázku automobilky Peugeot speciální dámské boty na řízení. Jmenují se HX1. Na řízení vozu ideální: nízké a pevné. Jakmile ale řidička vystoupí z vozu, transformují se do futuristické struktury s vysokým podpatkem a rázem jsou z nich elegantní boty do společnosti. Jedním slovem dokonalé! Na autosalonu ve Frankfurtu doprovázely stejnojmenný koncepční vůz. Ten je stejně futuristický a extravagantní jako boty a stejně jako ony skončil v šuplíku. Ovšem ne tak docela. Investuje-li totiž automobilka do nějaké (i zdánlivě bláznivé) inovace, snaží se z ní vytěžit maximum. Elegantní a sportovní tvary konceptu HX1 se tak promítly do sériových vozů, je to patrné například u fastbacku 508 nebo 408. Stejně tak hybridní pohon. Ten po ulítlém konceptu zdědily například SUV 3008 nebo 308. A ultramoderní interiér s hebkými a jemnými materiály, jaký představil HX1, převzaly i další modely řady.

Auto v barvě rtěnky

Německé automobilky se na rozdíl od francouzských či italských konkurentů extravagantnosti spíše vyhýbají. O to víc překvapil Opel, když nabídl zákazníkům své vlajkové lodi modelu Insignia možnost libovolné barvy karoserie a čalounění. Klient se mohl inspirovat barvou oblíbené kravaty, rtěnky nebo třeba barvou očí milované bytosti. Stačilo dodat vzoreček a experti Opelu namíchali preferovanou barvu přesně podle přání zákazníka. I tento originální nápad však z nabídky zmizel.

Výpravy automobilek do světa módy za účelem ulovit jedinečný neokoukaný nápad, který dá vozům osvěžující emoční náboj, zřejmě budou pokračovat i dál. Móda je totiž nevyčerpatelná studnice. Zřejmě se i tipy zavřené do šuplíku znovu objeví. Módní trendy totiž neumírají, jen se vždy na pár let stáhnou do ústraní, než se znovu vynoří a zazáří.

text: redakce ve spolupráci s Peugeot, foto: AP, Opel

21.11.2022 12:00| autor: Redakce ve spolupráci s Peugeot

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist