Jak si udržet shozená kila? Dejte košem jojo efektu!

Držela jste dietu a jste spokojena s výsledkem? Nebo o nějaké té drastičtější dietě uvažujete, ale bojíte se jojo efektu? Víme, jak znovu nenabrat zpět shozená kila!

Ve většině případů je jojo efekt jen výsledkem porušení pravidel životosprávy po dietě. Chcete-li totiž trvale změnit svoji postavu nebo své zdraví směrem k lepšímu, není k tomu jiná cesta než trvale změnit svůj postoj k životu a zejména pak k pohybu a ke stravě.

Bohužel ještě nikdo nevymyslel dietu, která by po svém skončení umožňovala stejně nezdravý životní styl plný spěchu, zákusků, rohlíků s vlašákem a smažených řízků a to vše by zaručovalo stále pěknou, pružnou a štíhlou postavu a pevné zdraví. Dokonce Vám k tomu nedopomohou ani speciální pilulky.

Na dietu s odhodláním

Prvním krokem k úspěchu je odhodlání, které musí provázet jakoukoliv dietu. Vyhněte se těm velmi extrémním, u kterých bude vaše tělo trpět nějakým druhem jednostranné podvýživy. Ta by vám určitě neprospěla, maximálně se něco takového může hodit jako odlehčovacích pár dnů, ale pro několikatýdenní kúry to jistě není vhodné.

Buďte tedy odhodlaní a vytrvalí a snažte se s novým stravovacím stylem co nejvíce sžít. Najít v něm zalíbení a nebrat ho jako nutné zlo, které je důležité pro vaše zdraví nebo pro pěknou postavu do plavek.

článek

Normální stravování? Raději ne

Chcete-li se vyhnout jojo efektu, nesmíte se po skončení odlehčovacích dnů nebo diety vrhnout po hlavě do řízků, tučných potravin, bílého pečiva a hory zákusků. Pokud tedy toto bereme jako normální druh stravování, pak si pamatujte, že návrat k „normálu“ je po dietě cestou ke kilům zpět.

Tělo si navíc energii navíc schová, protože tuší, že v budoucnu ho budete opět šidit nějakou tou dietkou a ve výsledku naberete víc, než jste se kdysi snažila předchozí dietou shodit. Po dietě si zkuste z této diety vybrat to nejlepší! Zachutnaly vám zeleninové saláty, přílohy plné šťavnatých rajčátek a sladkých paprik? Nebo jste si oblíbila musli s ovocem k snídani? Prostě cokoliv, co vám zachutnalo si jednoduše zařaďte do svého jídelníčku i nadále. Pokud zachováte některé prvky dietního, či tedy přesněji řečeno, racionálního stravování, máte větší šanci, že vám vydrží energie a elán do hubnutí a tudíž i vaše vysněná váha.

Pravidelný pohyb

Nějaká fyzická aktivita je pro naše tělo nutná a žádoucí. Nejvíce pak ve chvíli, kdy potřebujeme vyrovnat nepoměr mezi přijímanou energií a energií vydávanou. Stala jste se ideální? Tedy ženou, která nemá na svém těle po mnohém vydaném úsilí žádné zbytečné tukové zásoby? Pak neklesejte na chuti se hýbat, protože jen tak si udržíte dobrou fyzičku, kterou jste si cvičením při dietním režimu vybudovala. Fyzička je věc značně zrádná, častokrát stačí týden bez pravidelného hýbání (například i nezaviněně, vlivem nemoci) a je docela těžké se vrátit do starých kolejí, kdy vás pohyb nebolel ani neobtěžoval, ale pouze příjemně nabíjel novou energií.

článek

Dohled trenéra nebo odborníka na výživu

V případě, že to se svým tělem myslíte opravdu vážně, není od věci kontaktovat nějakého osobního trenéra nebo odborníka na výživu a zdravý životní styl. Každý jsme jedinečný a nelze paušalizovat životní styl po dietě. Jeden z vás bude potřebovat více pohybu a odměnou si za to může mnohem častěji zhřešit, další kvůli jiným problémům by hřešit neměl vůbec, ale třeba mu bude odpuštěno něco z pohybových aktivit.

Jak vidno, životospráva po dietěsi v sobě nese mnohá „dietní opatření“ a s tím musíte do každého plánovaného shazování váhy jít. Bohužel neplatí, že něco zhubnete a pak již nikdy nenaberete bez většího úsilí. Úsilí a odhodlání se musí vinout celým vaším životem.

A co vy a jojo efekt? Bojujete s ním, nebo jste si dokázala shozená kila udržet?

Foto: profimedia.cz

27.12.2013 12:00| autor: Renata

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist