Zhubněte efektivně, vyzkoušejte kruhový trénink!

Léto se pomalu chýlí ke konci a vy už možná přemýšlíte, jak své tělo zaměstnáte, až nebude možné tolik pohybu venku. Máme pro vás jeden tip – kruhový trénink! Vyzkoušely jsme ho na vlastní kůži.

hubnuti-trenink-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

V čem cvičení spočívá?

Kruhový trénink znají mimo jiné návštěvníci posiloven. My se teď zaměříme zejména na jeho variantu, která je na míru ušitá ženám. Takový trénink je založen na kombinaci kardiovaskulárního a silového cvičení, které probíhá na určitých stanovištích. V kruhu se tak pravidelně střídají hydraulické stroje a aerobní mezistanice, přičemž jejichž uspořádání klade důraz na to, zda se procvičuje horní nebo spodní část těla. Na každém stanovišti strávíte třicet sekund, celkem vám ke kompletnímu procvičení stačí půl hodina. Součástí tréninku jsou úvodní zahřívací cviky a závěrečné protažení. Jako nejčastější výhoda bývá zmiňována vysoká efektivita cvičení za poměrně krátkou dobu. Dále také to, že můžete přijít kdykoli a jednoduše začít cvičit – není zde žádný předem daný časový rozvrh.

První hodina

Na úvodní lekci se vám bude obsluha pečlivě věnovat. Vyplní s vámi krátký dotazník, kdy se zjišťuje, zda nemáte nějaké zdravotní problémy, které by kruhový trénink omezovaly. Budete dotázány, jaké cíle máte či co od cvičení očekáváte (např. úbytek váhy, zpevnění těla, lepší kondici). Dále vám instruktorka vysvětlí základy cvičení a několik koleček odcvičí s vámi. Také dostanete informace o tom, jak s konkrétními stroji zacházet, a nebudou chybět instrukce k tomu, jak se na konci správně protáhnout. Potom už je to na vás. Sama si vyzkoušíte celou sérii dvakrát třikrát za sebou, abyste si zapamatovala, co je možné na stanovištích využít za cviky. U strojů je to jasné, aerobní zóny jsou poměrně variabilní. Společně s instruktorkou cvičení potom ukončíte zmíněným protažením a vydýcháním se. Tak a máte to za sebou.

článek

Praktické postřehy 

  • na trénink postačí stejná výbava jako na jakékoli běžné cvičení – pohodlné oblečení, nejlépe prodyšné a odvádějící pot, pevné boty, ručník a láhev s pitím. Nic jiného potřebovat nebudete. Snad jen k tomu ručníku: je zvykem si ho dávat pod sebe na posilovací stroje, na otírání je tedy dobré mít druhý v zásobě.
  • nechte si v klidu vše vysvětlit, dbejte pozorně na provádění cviků, poslouchejte výklad. Zpočátku si můžete myslet, že je to úplně jednoduché, ale až začnete cvičit sama, můžete být najednou trochu bezradná. Instruktorka vám samozřejmě vždy poradí, ale je hloupé se desetkrát ptát jen proto, že jste ji moc nevnímala.
  • bude vás to bavit? To je samozřejmě individuální. Osobně musím říci, že jsem se ještě nerozhodla, zda budu na kruhový trénink pravidelně docházet. Cvičení je lákavé časovou nenáročností a opravdu protáhnete každičký sval i se příjemně zapotíte. Na druhou stranu vám může přijít trochu nudné pohybovat se s ostatními ženami stále v kruhu a v rytmu gongu, který určuje přesuny po stanovištích… Někomu to nemusí vyhovovat, jiný naopak takový způsob „dávání si do těla“ uvítá.

Foto zdroj: profimedia.cz

3.9.2013 12:00| autor: Lenka Šimková

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist