K čemu je dobré líčení? Všechny jeho přednosti odhaleny!

Jaký je rozdíl mezi nalíčenou a nenalíčenou ženou? Ta „naturální“ snižuje svoje šance na seznámení o 33 %! Jak to? Make-up na muže působí jako zelená na semaforu. Říká jim: Jeď! A k čemu dalšímu je dekorativní kosmetika dobrá?

Malování na obličej je staré jako lidstvo samo. A dnes si málokterá žena dovolí vyjít ven bez upraveného zevnějšku a minimálně nalíčených očí, i když chápeme, že v přírodním vzhledu se některé ženy mohou cítit pohodlně. Na druhou stranu, nenalíčená žena nemusí být vždy vnímána pozitivně ze strany mužů. Posuďte sami.

Dvě volavky na stráži 

Jedna z nových studií sociálního psychologa Nicolase Geuguena byla zaměřena na vnímavost mužů vůči ženám. Během experimentu, který byl zveřejněn v magazínu North American Journal of Psychology, autor studie posadil dvě mladé ženy do baru ve Franci. První byla nalíčená, ta druhá měla pouze vyčištěnou a hydratovanou tvář, čili žádné stopy po úpravách a vylepšeních. Pak už se jen čekalo, co to s přítomnými pány udělá, a to jednu hodinu ve dvou různých barech. Hádejte, jak to asi celé dopadlo?

Musím tě svést… 

Se ženou bez nalíčení první člověk navázal kontakt za 23 minut od chvíle, kdy se posadila na bar. V průběhu oné testovací hodinky se k té samé volavce přiblížil ještě jeden „zájemce“, přičemž oba se při zadívání se do ženiny tváře uchýlili k řeči těla: zkřížili ruce na prsou, což znamená negativní gesto. A co žena s make-upem?

První muž se pokusil o konverzaci s ní již za 17 minut a rozhodně nebyl jediný. Že by muži opravdu vsázeli na líčidla a víc stáli o dámy, které si zakládají na zvýraznění či korekci své tváře? Nutně to tak nemusí být. Make-up dělá hodně s psychikou samotných žen.

článek

Upravená žena se i lépe cítí

Výsledky experimentu sice naznačují, že s líčením dochází k jistým změnám v chování mužů, nicméně autor studie uvádí, že make-up může dodávat ženě větší sebevědomí, které se promítne i do jejího chování.

Sebejistěji působící žena víc koketuje a povzbuzuje muže k aktivnějšímu jednání, což ostatně dokladuje i jedna z dalších studií publikovaná v časopise International Journal of Science Cosmetics. Na základě jejích výsledků dekorativní kosmetika vysílá od žen směrem k mužům signály. Jaké? Komunikativnost nebo dokonce i dostupnost.

Nalíčené ženy prý lidé posuzují jako průbojnější, a co víc: dámy s make-upem jsou více dosazovány na prestižní pracovní místa. Tak se nebojte nalíčit! A použijte i hříšnou červenou na rty! Má to svůj důvod!

Jen rudá to může být…

Jednotlivci napříč kulturami spojují červenou s vášní a láskou. A výzkumníci z University of British Columbia upozorňují na zajímavý jev. Ženy prý používají „červené signály“ plodnosti nejvíc v zimě, takže rudé rty nebo šaty můžete třeba na plese vídat poměrně často.

Vědci se domnívají, že ženy se v zimních měsících výrazněji líčí proto, že v létě používají docela jiné signály „vábení“, nicméně v zimě jim, dá se říct, nic jiného nezbývá, protože mají zahalená těla.

Řeklo by se „hloupé líčení“, ale hádal by někdo, že má takovou moc?  

Foto zdroj: profimedia.cz

17.1.2014 12:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist