Nestíháte? Poradíme, jak získat čas navíc

Nemáte dost času na svou rodinu, děti, přátelé, a dokonce ani sami na sebe? Máte stále pocit, že si svůj čas a denní povinnosti neumíte správně rozvrhnout? Je na čase s tím něco udělat! My vám poradíme, jak si co nejefektivněji naplánovat den a vaše povinnosti.

První rada zní: Nikdy neplánujte něco, o čem už dopředu víte, že je nad vaše síly. Pokud letíte z práce pro dítě do školky, či školy a doma celá uřícená hned vaříte večeři, kontrolujete úkoly, vezete na kroužky, je jisté, že to nedáte bez chvilky odpočinku. Na pár minut prostě vypněte, uvařte si kafe a chvilku relaxujte! Naberete tak novou energii a dostatek sil na práci, která vás doma ještě čeká.

Snažíte se svůj čas efektivně rozvrhnout, ale pořád vám to nějak nevychází? Nejlépe vše zvládnete s pevnou vůlí a soustředěností. Ze všeho nejdůležitější je zamyslet se nad tím, čím svůj drahocenný čas skutečně ztrácíme. Co tedy dělat a nedělat? V první fázi se naučte nenechat se rušit. Pokud máte naplánovanou nějakou práci, ať už v zaměstnání, či doma, nenechte se od ní vyrušovat! Přijde vám smska, email, máte ne zas tak důležitý telefon od své kamarádky? Odložte jej na později. Určitě počká. Nejdříve si splňte své povinnosti a až pak se věnujte zábavě.

článek

To, co nejvíce spěchá, nemusí být často to nejdůležitější, což si málokdy uvědomujeme. Zvolněte! Často se snažíme splnit úkoly, které považujeme za nálehavé, ale které vlastně nejsou zas tak důležité. A ty podstatné, na kterých opravdu záleží, pak stojí. Až se naučíte rozhodovat mezi tím, co je opravdu důležité udělat, začnete mít svůj čas skutečně pod kontrolou.

Čeká vás vyřešení problémů, či povinností, do kterých se vám vůbec nechce? Udělejte je jako první! Naučte se splnit povinnosti pro nás ne zrovna příjemné. Věřte, že ty ostatní vám pak půjdou od ruky mnohem snáze. Obvykle také platí pravidlo, že čím více spěcháte, tím méně času máte. Máte-li pocit, že je toho na vás moc, že nemáte šanci to stihnout, opravdu to nestihnete. Když ale zvolníte a nebudete pracovat ve stresu, zaručeně začnete zvládat vše daleko lépe, než byste si čekali. A paradoxně také rychleji.

článek

Nosíte u sebe seznam úkolů a na konci dne zjistíte, že jste půlku z nich nesplnili? Pokud se bez seznamu úkolů vážně neobejdete, zvolte jej alespoň v jiném stylu. Rozepište si přesně hodiny, ve kterých byste chtěli danou událost splnit. Vaše povinnosti tak budou časově ukotvené a nebudou se vznášet jen tak kolem vás, aniž byste do poslední chvíle věděli, zda k nim dnes vůbec dojde nebo ne. Přemýšlejte však reálně. Sami dobře víte, kolik potřebujete času, abyste danou povinnost vykonali. Takový seznam vás nebude tak moc stresovat, když uvidíte časový harmonogram všech vašich povinností. Snažte se je plnit tak, jak jste si naplánovali. V klidu a pohodě. Nestresujte se! Pokud vás ten den čeká náročnější úkol, neodkládejte jej až na závěr. Snažte se jej splnit hned na začátku, či v průběhu dne. Sami pocítíte, jak se vám snadněji dýchá, když víte, že ho máte za sebou.

A v neposlední řadě nezapomínejte na odpočinek a sama na sebe. Rozdělte čas pracovní a osobní a prolínejte jej jen v těch nejzávažnějších případech! V práci se věnujte svým povinnostem a doma své rodině.

A jak to máte vy? Zvládáte vše levou zadní, nebo patříte k těm, které nikdy nic nestíhají? Napište nám do diskuze.

2.10.2013 10:00| autor: Daniela
Více o tématu: práceTéma rodina

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist