Lukáš Vaculík dostane 300 tisíc od bulváru za pomluvu

Celých pět let se někdejší idol českého filmového plátna Lukáš Vaculík snažil získat kompenzaci za lživý článek, který o něm vyšel v magazínu Pestrý svět. Konečně má vyhráno! Odškodné 300 tisíc korun si „nadělil“ ke 49. narozeninám.

Na kauzu si určitě vzpomenete. Pestrý svět přišel v roce 2006 s informací, že se Lukáš Vaculík stýká s homosexuálním milencem. Herec se proti tvrzení ohradil, ale otazníky zůstávaly dál. Snad každý bulvární plátek na svých stránkách řešil, zda je Lukáš gay či nikoli, a tak se Kamarád do deště rozhodl, že svou orientaci dosvědčí oficiálně u soudu. A protože mu prý pomluvy uškodily profesně, rozhodl se vymáhat na vydavateli Petrého světa odškodné. „Po zveřejnění lživých článků se shledávám se značným nezájmem o mou osobu. Producenti mne prostě přestali obsazovat,“ stěžoval si tehdy Lukáš.

Nakolik je tato stížnost oprávněná, o tom bychom mohli dlouze diskutovat… O Lukášovi jsme moc neslyšeli pěkných pár let už před kauzou. Morální újma se ale počítá. Už z důvodu, že pomluva ublížila hercově manželce a synovi, který byl tehdy coby šestiletý ve školce terčem posměchu. Vaculíkova tchýně prý nacházela ve schránce anonymní dopisy a výstřižky z novin. “S manželem žiji už deset let a nevěřím tomu, že by byl gay. Určitě se neoženil jen proto, aby zatajil svoji orientaci,“ uvedla před soudem Lukášova manželka.

Nyní je soudní řízení konečně u konce a rozsudek se stal pravomocným. Pestrý svět musí Vaculíkovi zaplatit 300 tisíc korun odškodného, uhradit soudní výlohy a otisknout omluvu na titulní stránce. Podle České televize jde o nejvyšší finanční satisfakci za pomluvu, kterou kdy u nás známá osobnost na bulváru vysoudila. Vaculík doufá, že jeho případ dodá odvahu jeho kolegům, kterým média také ublížila, ale nerozhoupali se k obraně.

Podobným bojem prošel v minulosti také operní zpěvák Štefan Margita, jemuž nálepku homosexuála vlepil v roce 2003 časopis Show. Podle článku si manžel Hany Zagorové tajně platil manažera, který mu sháněl do postele „koloušky“. Po šesti letech se Margita dočkal omluvy a stotisícového odškodného. Soud uznal, že šlo o necitelný zásah do soukromí.

Rozsudky tohoto rázu jsou přesto v Čechách stále řídkým jevem. Soudy často smetou žaloby na pomlouvačná média ze stolu s odůvodněním, že se zásahem do soukromí musejí slavní lidé počítat. Jak se ale mohou bránit, když se o nich napíše vyslovená lež? Pamatujete si třeba, jak bulvár vláčel herečku Libuši Šafránkovou, na kterou si vymyslel, že pobývala v protialkoholické léčebně a nemůže se vzdát lahve? „Nachmelená princezna“, tak zněl podtitulek k článku z roku 2001 o notorických pijanech týdeníku Ano. Odpovědní redaktoři tenkrát dostali podmínečné tresty, odškodné však platit nikdo nemusel.

29.6.2011 12:00| autor: Nataša Slánská

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist