Kdy si při cvičení můžete ublížit? 4 nejčastější chyby

Cvičení má pozitivní účinky na tělo i mysl. Ale taky může ublížit, pokud ho neprovádíte správně! Na co si dát pozor? Na čtyři zásadní chyby, díky nimž nikdy nedosáhnete svých cílů ani luxusní postavy!

hubnuti-chyby-pri-cviceni-1100x618.jpg

Sport je něco jako oheň: skvělý pomocník, ale zlý pán. Chcete mu rozumět? Zkrotit ho? Pak musíte naslouchat vlastnímu tělu a vědět, jestli něco neděláte špatně. Zde jsou ty nejzásadnější chyby, které sportovcům brání v úspěchu.

Chyba první: Cokoliv nepravidelné je k ničemu

Že cvičíte jednou týdně a ještě občas musíte vynechat, protože jste v práci přesčas? Snažíte si to další týden vynahradit a dáte si dvakrát víc do těla? To je špatně! Podle odborníků je ideální a jediný účinný způsob cvičení třikrát týdně čtyřicet minut. Tedy pokud od toho očekáváte snížení váhy nebo zpevnění postavy přesně podle vašich představ.

Nevíte, jak si to naplánovat tak, aby cvičení bylo opravdu pravidelné? Udělejte si před začátkem nového týdne časový harmonogram, přes který „nejede vlak“! Pokud i tak cvičení moc nedáte, zvolte si jinou aktivitu. Ta dosavadní vás evidentně nevzala za srdce a nutit se do cvičení proti vlastní vůli opravdu nemá smysl!

Chyba druhá: Studené svaly rovná se špatný start

Před každým cvičením je potřeba svaly připravit na fyzickou zátěž. Jak? Zahřejte je! Pár minut na běhacím pásu či rotopedu se považuje za optimální přípravu. (Doma si vyběhněte pár schodů.)

Chodíte do posilovny a tam nechcete ztrácet čas, tak přípravu jednoduše vynecháte? Zkuste zařadit svižnější chůzi, vaše svaly to ocení!

článek

Chyba třetí: Plný žaludek vás připravuje o energii 

Pořádně se najíst a jít cvičit s přesvědčením, že vám u toho „slehne“, je opravdu veliká chyba! Větší jídlo, jako je například oběd, si dejte tři až čtyři hodiny před vaším sportovním výkonem. Vyvarujte se těžkých a špatně stravitelných jídel, která vám budou zatěžovat trávicí trakt a tím vás okrádat o energii.

Hodinu a půl před cvičením je podle odborníků nejlepší zkonzumovat kus nějakého ovoce s mléčným výrobkem. Co třeba rozmixovat banán s jogurtem? Uvidíte, jak skvěle se pak budete cítit a nebude vám těžko.

Chyba čtvrtá: Po sportu se neprotahujete

Protáhnutí neboli strečink je nedílnou součástí každého cvičení. Během sportování se totiž svaly lehce zkracují, a proto je nezbytné jim vždy na závěr dopřát relaxaci.

Strečink přivádí do svalů krev a kyslík, které tam během cvičení tolik neproudí. Díky němu vás nebudou druhý den bolet záda, ani vás nepotrápí jiné svalové bolesti. Čím lepší protažení, tím lepší a bezbolestnější den poté. O chuti cvičit znovu, déle a tvrději ani nemluvě!

A teď, když už víte, jak na to, dejte svobodu endorfinům! 

Foto zdroj: profimedia.cz

29.5.2014 8:00| autor: Lucie Feiková

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist