Jak se zbavit bolesti hlavy

Bolí Vás často hlava, migréna to není, ale přesto trpíte jak „psi“? Pokud si k tomu všemu připadáte přetížení a vyčerpaní, pak se patrně jedná o tzv. tenzní bolest hlavy. Bolest hlavy ze stresu a únavy.

Na vině je nezvládnutý stres, obavy, strachy, úzkosti a neustálý tlak, kterému jste vystavení. Je úplně jedno, jestli jste maminka na mateřské, která už má celého toho nekončícího kolotoče dítě-domácnost, plné zuby a nejradši by „zaspala život“, nebo jste úspěšná ředitelka velké firmy a neustálá konkurence vás dovádí na kraj vašich sil. Oboje je stres! Ostatně u manažerky či pracující ženy to třeba okolí lépe chápe, je přece pracující? Ale stejné stesky od ženy na mateřské „dovolené“? Nenechte se vysmát…Co má říkat pokladní v supermarketu?

Kdepak, oboje jsou déletrvající stavy, které vás dovádí na pokraj šílenství…
Kde to bolí?
Bolest je dána stažením svalstva kolem hlavy či krku a máte pocit, že vaše hlava je jako v kleštích. Někdy tedy bolest zdánlivě vychází z krčních oblastí, ale postižení se zde žádné neprokáže. V lepším případě vás může všímavý lékař odeslat na blahodárné masáže, protože z celodenního sezení u počítače či jiné rutinní činnosti máte svaly za krkem zatuhlé a působí bolest hlavy.
Co dalšího?
Mezi další příznaky, díky kterým můžete poznat bolest hlavy ze stresu, patří třes rukou, zapomnětlivost a nesoustředěnost. Ráno vstáváte stále unavení, trpíte nespavostí, i když jste nadmíru unaveni. Máte potíže s trávením, žaludeční nevolnosti, zácpu, průjem, křeče v břiše, někteří citlivější jedinci mohou cítit i bušení srdce a návaly mdlob. A hlavně ta stálá úzkost, napětí, aby vše bylo tak, jak má. Časový pres!
 
Léčba spočívá v odstranění příčin, nikoliv v tlumení bolesti!
 
Zbavit se stresu!
Není to jednoduché, ale v tuhle chvíli je vhodné přehodnotit život. Nemůžete trávit dny na pilulkách proti bolesti, nemluvě o závislosti na nich a posléze věřte, že vám už ani pomáhat nebudou. Přehoďte část svých povinností na jiné! Bez výčitek!
Dýchání – stres je napětí. Všimněte si svého dýchání ve stresové situaci, je povrchní a nedostatečné, napětí se stále zvyšuje. Ve chvílích nejhorších se soustřeďte na dýchání, hluboké a do břicha. Vydržte alespoň minutu, uvidíte, že vás to osvěží. Ideálních je ovšem minut pět.
Teplo, masáže – ztuhlý krk uvolní teplá relaxační koupel, dopřejte si ji klidně každý den. A nejlepší jsou účinné a příjemné masáže krční páteře.
Uklidněte nervy – třeba z přírodní lékárny sáhněte po třezalce, pupalce dvouleté, meduňce nebo čaji z čínské chryzantémy či kustovnice čínské. Doplňte nervům energii v podobě vitamínů skupiny B a chroustejte oříšky a semínka, například slunečnicová.
 
Akupresurní bod na ruce – migrény, bolesti hlavy od krční páteře i tenzní bolest hlavy dokáže na chvíli ztlumit i zajímavý akupresurní bod, nachází se v místě kožní řasy mezi palcem a ukazováčkem. Zhruba ve třetině své ruky najděte propojení kostí od ukazováčku a palce ve formě malého důlku a tento důlek střídavě mačkejte a uvolňujte.
4.2.2009 12:00| autor: Renata Petříčková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist