Vánoce: 2. část – správné stravování

Donutit se o Vánocích k pohybu je velice těžké. Ještě těžší je dodržovat správné stravovací návyky. Odolat pokušení přejídat se sladkostmi, vánočním cukrovím a překonat vůni všech dalších vánočních delikates? To snad ani nejde. Co tedy s tím?

Je zbytečné z jídelníčku úplně vypouštět vánoční pokrmy. Co by to pak bylo za Vánoce! Důležité ale je, v jakém množství a jak často tato jídla konzumujeme. Také o Vánocích je potřeba dodržovat pravidelný stravovací rytmus a hlídat si potraviny. Měli bychom se snažit jíst pravidelně, jídlo si rozdělit do pěti denních dávek a dodržovat starý dobrý pitný režim – vypít dva až tři litry tekutin.

Co ano a co ne

Kromě cukroví, vánočky, smaženého kapra, bramborového salátu nebo třeba řízků patří k času adventu i zdravé pokrmy, jako jsou například vánoční kuba, jablka se skořicí, sušené švestky, rybí polévka nebo jiné pokrmy z ryb. A právě na ty bychom určitě neměli zapomínat!

Plánování jídelníčku

MUDr. Jitka Housová radí „naplánování jídelníčku“. Večer si jednoduše naplánujte jídelníček na další den. Po dohodě s lékařem je možné do jídelního schématu zanést i menší hříchy v podobě cukroví, smaženého kapra s bramborovým salátem nebo chlebíčky. Hlavní je ale dodržet energetický limit. Opět i zde platí dodržet rovnováhu mezi příjmem potravy a výdejem energie.

27.11.2007 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist