Rady pro krásnou pleť, z nichž budete v šoku. Jezte tuk, ne čočku!

Myslíte si, že vaší pleti prospěje, když se vzdáte smaženého, alkoholu či čokolády? Pak vás možná překvapí tvrzení uznávané britské dermatoložky Stefanie Williamsové, která říká: Jezte čokoládu a vyhněte se čočce – ta totiž pleti škodí více než tequila!

krasa_plet_1-1100x618.jpg

Williamsová opírá svá tvrzení o dlouholetý odborný výzkum. A jaké jsou její další tipy na mladistvý vzhled?

Co nejíst

Cukr a med

Cukry a fruktóza (cukry obsažené v ovoci) reagují s kolagenem a spouštějí glykaci, která způsobuje stárnutí pokožky. Proto lidé s vyšším podílem cukru v krvi zpravidla vypadají starší. A ještě něco – nadbytek cukru způsobuje uvolňování inzulínu – klíčového hormonu stárnutí.

Rýže a vločky

Rýže, obzvláště ta hnědá, obsahuje škrob, který tělo odbourává daleko pomaleji než cukry. Příliš velké množství škrobu způsobuje stárnutí. Proto podle Williamsové nejsou rýže, či těstoviny dobrými přílohami k masu. Doporučuje je nahradit například květákem.

Čočka

Luštěniny mají výbornou reputaci, ale stejně jako celozrnné obiloviny obsahují velké množství sacharidů, ale také přírodních toxinů. V jídelníčku je dobré nahradit je například zeleninou, tykví či sladkými brambory.

Pastinák

Hladinu cukru v krvi zvyšuje rychleji než kostka cukru. Vyplatí se jej dlouho vařit – tím se negativní účinky snižují.

Mléko

Zvyšuje hladinu inzulínu. Mléčné výrobky tolik neškodí, jen dbejte na to, aby nebyly light.

článek

Co jíst

Tuk

Ne tuk, ale sacharidy pleti příliš neprospívají. Tuk se naopak doporučuje pro její lepší pružnost a menší vrásčitost. Dejte přednost nasyceným tukům. Vynikající je například kokosový olej.

Cholesterol

Tělo potřebuje cholesterol k utváření estrogenu, testosteronu či vitaminu D. Samozřejmě se to nemá přehánět, ale vajíčko si klidně dopřát můžete.

Červené víno

Alkohol pleti škodí. Pokud si jej ale chcete tu a tam dopřát, sáhněte po sklence suchého červeného – neobsahuje tolik cukru, zato je v něm zázrak v boji proti stárnutí revestarol. Pokud si radši dáte sklenku nečeho tvrdšího – zhřešte s velmi kvalitní tequilou. Ale pozor, alkoholu skutečně jen velmi pomálu.

Čokoláda

Musí být ale s vysokým podílem kakaa. Flavanoidy v něm obsažené totiž dělají pleti dobrou službu. Dokonce podle jedné studie dokážou chránit pleť před UV zářením.

Co ještě (ne)dělat

Doktorka Williamsová doporučuje postit se dvakrát týdně. Tělo prý pak produkuje více růstového hormonu, který stimuluje kolagen. Naopak není dobré nahrazovat cukr umělými sladidly. Tělo vytváří inzulín, ačkoliv jej nepotřebuje. To vede k vyšší potřebě sacharidů. Zapomenout bychom také měli na pravidlo: méně menších porcí denně. Jíme-li osmkrát denně, hladina cukru se udržuje na příliš vysoké úrovni. Chce to nejíst pravidelně. Neví-li tělo, kdy přijde jídlo, produkuje více nových buněk.

Tak tomu říkáme revoluce. Co vy na to?

Foto zdroj: profimedia.cz

9.10.2013 10:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist