Vánoce: 4. část – tipy na přežití

Vánoční šílenství zažíváme se železnou pravidelností. Pokaždé si říkáme, že za rok to bude úplně jiné, vše si připravíme dopředu a čas lépe zorganizujeme. Ovšem naše plány nakonec záhadným způsobem nevyjdou a z Vánoc opět blázníme. Ale nemusí tomu tak být!  

1. Nenechávejte nákupy dárků na poslední chvíli. Vyvarujete se tak stresovým situacím v přeplněných obchodních centrech a budete mít více času na výběr správného dárku. Udělejte si volný některý víkendový den a vydejte se na příjemnou procházku po obchodech ve vašem okolí – na rozdíl od nákupů v obchodních centrech se pořádně projdete na čerstvém vzduchu a uděláte něco pro své zdraví.


2. Nepřehánějte to s návštěvami.
Návštěvy příbuzných patří k Vánocům, ale nemusíte zde přeci trávit veškerý volný čas. Snažte se upravit počet návštěv tak, aby vám zbyl čas pro sebe. Vhodně si jednotlivé návštěvy rozvrhněte, abyste se nemuseli zbytečně stresovat tím, že nestíháte.


3. Nepřejídejte se na vánočních večírcích.
Účast na vánočních večírcích je sice společensky pozitivní čin, ale pro zdravý život to není právě to nejlepší. Na večírcích na vás čeká řada pokušení v podobě bohatých tabulí s jídlem a množství alkoholu. Ochutnejte, co vás zaujme, ale nepřehánějte to – raději volte zeleninu, pijte bílé víno a obloukem se vyhýbejte lákadlům v podobě misek s chipsy, slanými oříšky apod.

4. Nenechte si zkazit náladu vánočním úklidem. Velký úklid před Vánocemi nemusí představovat drama – pokuste se jej ulehčit kvalitními úklidovými pomůckami a nalézt pozitiva. Napište si seznam úkolů, které je třeba udělat, a nebojte se zapojit do úklidu celou rodinu. I úklid je pohybovou aktivitou a dochází při něm k výdeji energie, děláte tak zároveň něco pro své zdraví.


5. Hlídejte si jídelníček.
Také o Vánocích si hlídejte svůj jídelníček a pečlivě si zapisujte, co jíte. Vyvarujte se sladkostí, tučných jídel a alkoholických nápojů. Vánoční dobroty si dopřávejte v rozumné míře a nezapomínejte na dostatečný pohyb. Ušetříte si pak povánoční trápení, jak shodit nově získaná kila.

29.11.2007 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist