Úsměv, prosím: 10 potravin pro přirozeně bělejší zuby

Zapomeňte na nepříjemné bělení zubů v zubařské ordinaci a rádoby účinné kosmetické přípravky pro zářivější chrup. Ke krásnému úsměvu vám dopomůže i vaše oblíbené ovoce, zelenina a další pochutiny!

bile-zuby-1100x618.jpg

Věřte nebo ne, i cesta ke kráse prochází žaludkem. Tak proč nespojit příjemné s užitečným a přirozeně si vybělit zuby, zatímco si budete pochutnávat na šťavnatém ovoci, oblíbené zelenině nebo jiných potravinách?

Chemické bělení zubů může dráždit dásně a zvyšovat citlivost zubů, ale přirozené bělení je bez rizika a vedlejších účinků. Proto si vezměte k ruce tužku a začněte si psát nákupní seznam jídel, která vám pomohou získat bělejší zuby!

článek

Jedním z nejúčinnějších druhů ovoce, když jde o bělejší chrup, jsou jahody. Obsahují totiž kyselinu jablečnou, která postupně dokáže redukovat povrchové barevné nejednotnosti vašich zubů.

Vašim zubům prospějí i pomeranče, protože při jejich konzumaci se zvyšuje produkce slin, které působí jako přirozený odstraňovač skvrn ze zubů. A než vyhodíte slupky, přiložte je nejdříve vnitřní stranou k zubům a pořádně je pomerančovou kůrou vydrhněte. Nakonec si ústa vypláchněte vodou.

Enzym bromelain, který se přirozeně vyskytuje v ananasech, pomáhá odstraňovat zubní plak. Navíc bojuje proti bakteriím, které způsobují zápach z úst, takže vám pomůže i ke svěžímu dechu!

Kyselina jablečná, se kterou jsme se setkali už v jahodách, se (překvapivě) objevuje také v jablkách. Podílí se na bělení drobných skvrnek. Jablka také účinně odstraňují zbytky jídla a škodlivé bakterie.

Rozinky jsou malým nenápadným pomocníkem, který zvýší produkci slin. Výsledkem je několikanásobné oplachování vašich zubů a zabránění vzniku skvrnek.

článek

Ze zeleniny se o slovo jako první hlásí mrkev. Je totiž plná vitamínu A, který příznivě ovlivňuje zubní sklovinu. Stejně jako jablka navíc mrkev působí jako přirozený zubní kartáček a pomáhá odstraňovat zbytky jídla a bakterie z ústní dutiny.

Železo obsažené v brokolici pomáhá formovat pomyslnou bariéru, jež chrání zubní sklovinu před poškozením.

Také při kousání tvrdého sýra se vám v ústech zvýší množství slin, o jejichž příznivém účinku již byla řeč. Sýr navíc obsahuje protein kasein, který dokáže předcházet úbytku zubní skloviny.

Sezamová semínka významně posilují kosti i zuby. Zároveň při jejich konzumaci dochází k odstranění zubního plaku.

Celulóza, která je součástí celeru, se podílí na bělení skvrn a barevných nejednotností ze zubů a pomáhá tak přirozenému bělení.

Takže s chutí na nákup a vaše zuby budou zářit. Nebo raději dáváte přednost chemickému bělení? 

Foto zdroj: profimedia.cz

23.8.2013 12:00| autor: Pavla Hořínková
štítky: potravinyzuby

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist