Hubnutí nikdy nebylo snazší. Stačí jen 2,5 minuty cvičení denně!

Nenajdete ve svém diáři čas na návštěvu posilovny? Nechce se vám běhat v zimě a dešti? Nebo jste jen jednoduše líná? S přijatelným a celkem příjemným řešením přišli američtí vědci. Tvrdí, že shodit špeky pomohou pouhé 2,5 minuty pohybu denně!

Podle studie se dá intenzivním, ale takto krátce trvajícím cvičením spálit až 220 kalorií. Až dosud se přitom doporučovalo minimálně 150 minut mírného či 75 minut intenzivnějšího cvičení týdně. Jenže badatelé dokázali, že stačí jen málo!

Pět zdravých lidí uzavřeli do místnosti a napojili je na přístroje, které monitorovaly, kolik kalorií spálí. Jejich cvičebnímu režimu přizpůsobili také jídelníček. Dbali na to, aby nejedli příliš málo, nebo naopak příliš mnoho. Dobrovolníci strávili dva dny v týdnu sedavou činností, například prací před počítačem. Třetí den cvičili v intervalech pětkrát 30 sekund na rotopedu s velmi vysokým převodem. Dokázali vypotit oněch 220 kalorií, což za rok činí pěkných pár kilo dole. Je třeba dodat, že samotné cvičení díky intervalům trvalo více než oněch 2,5 minuty. Během intervalů, které měly délku 4 minut (tedy dohromady 20 minut), ale cvičící do pedálů šlapali značně uvolněněji, v podstatě jen aby udrželi tělesnou teplotu. Většinu kalorií pak spálili jen při intenzivnějším pohybu.

[[related]]

Pokud patříte k většině lidí, kteří ke cvičení nemohou najít dostatečně silnou motivaci, mohl by pro vás představovat krátký, ale velmi intenzivní pohyb ideální řešení. Jen na začátku vědci doporučují kvalifikovaného trenéra, který vám s cviky poradí.

Vysoce intenzivní cvičení pomáhá stabilizovat hladinuk cukru v krvi. Člověk při něm používá 80 procent svalů. Pro srovnání: při mírném joggingu namáháme jen 40 procent svalové hmoty. To znamená jediné: v těle se více odbourávají zásoby cukru. Navíc podle vědců prospívá také srdci. Tento způsob pohybu ale bohužel nemusí vyhovovat každému. Existují i tací lidé, kteří po něm příliš nezhubnou.

A jaký druh cvičení je lepší podle odborníků zvolit? Pro ty, kteří trpí nadváhou, je ideální už zmíněná jízda na rotopedu, která tolik nezatěžuje klouby. Ostatní mohou zkusit třeba běh, v tomto období spíše na běhacím pásu.

Foto zdroj: profimedia.cz

14.11.2012 8:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist