Femina.cz » Magazín » Zábava » Reklamně není radno všechno věřit

Reklamně není radno všechno věřit

Reklamně není radno všechno věřit

Magazín: Zábava | autor: Famous | vydáno 13. 10. 2007

Když v reklamě na jogurt či krém vytáhne společnost vědecké zbraně a tvrdí, že zázračné omlazující a revitalizující účinky jejich výrobku prokázali „renomovaní“ vědci, většina obyčejných smrtelníků uvěří. Proč by také ne.

 

Věda je přeci od toho, aby podávala exaktně podložené výsledky. Jenže tým britských expertů teď tvrdí, že tyto závěry jsou často překroucené a zmanipulované a se skutečnou vědou mají jen pramálo společného. Jsou zmanipulovány pro jedinou věc: prodat výrobek.


Tým z neziskové organizace Sense About Science testoval jedenáct různých výrobků a značek od sendvičů přes jogurty až po kosmetické přípravky. Ve své studii pak tito odborníci uvádějí, že většina reklamních sloganů vědu pouze zneužívá. Například jogurt Ski Actvi8 uvedla společnost Nestlé na trh s tím, že dodává tělu potřebnou energii. Tedy pokud je kombinován se zdravým jídelníčkem a životním stylem. Vědci ze Sense About Science však prokázali, že pokud člověk dodržuje zdravý jídelníček a životní styl, tento jogurt už mu nic nedodá a nepocítí žádnou změnu své vitality či zdravotního stavu.


Britský řetězec vyrábějící „zdravější“ sendviče Pret A Manger zase tvrdí, že se vyhýbá chemikáliím jako je benzoát sodný. Ten je přitom obsažen přirozeně v brusinkách či jablkách. Ačkoli této látce se tedy vyhýbají, dusitan sodný a hydrogen uhličitan sodný už jim tolik nevadí.


„Je nemožné vyhnout se všem chemikáliím a éčkám. Neříkám, že je všechny nepoužíváme, ale že se jim vyhýbáme, jak jen je to možné,“
prohlásil mluvčí společnosti Jay Chapman pro list Daily Mail.


Jenže Alice Tuffová ze Sense About Science varovala, že u některých chemikálií je jedno, zda jsou získány z přírodních zdrojů nebo synteticky. Škodí stejně.


Řada výrobců používá v reklamě obecně platná prohlášení. Tým vědců například prokáže, že živé bakteriologické kultury prospívají zdraví. Tito odborníci sice neprokázali, že zrovna kultury ve výrobku společnosti prospívají. Jenže výrobce si řekne, když tato kultura prospívá a my tuto kulturu bakterií používáme, pak můžeme tvrdit: Vědci prokázali, že náš výrobek prospívá. Nelžou. Ale neříkají ani pravdu.

Další články z rubriky

Komentáře (2)

Datum Autor Nadpis
01. 02. 2016 Jana založení (reakcí: 0)
11. 08. 2011 Zuzana2403 Reklamně není radno všechno věřit (reakcí: 0)

Testy kosmetiky

Fenjal Krémový deodorant roll-on pro citlivou pokožku Sensitive 48H

Fenjal Krémový deodorant roll-on pro citlivou pokožku Sensitive 48H

Snižuje podráždění pokožky...

Testy kosmetiky: Tělová | vydáno 16. 01. 2017

Naše tipy

Dnešní horoskop

Beran

16. 01. 2017 Horoskop Beran

Vytáčí tě, že v práci nikdo nemluví o ničem jiném než o zimní dovolené a ráda bys také vyrazila, ale nemáš dostatek p... Celý horoskop

Karta dne

Tři pentakly
Tvá práce vzkvétá díky pevným základům a úsilí, které do všeho vkládáš s nadšením a radostí. Pokud se chystáš předvést své dovednosti, můžeš se těšit na úspěch, obdiv ...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

Hubnutí podle horoskopu, selfie i barva r...

Znamení horoskopu o nás vypovídá hodně, ať už se nám to líbí nebo ne. A protože my máme tajemno, horoskopy a výklady ...

Celý článek

Módní policie

TOPlist