Femina.cz » Magazín » Zábava » Recenze: Kick-Ass

Recenze: Kick-Ass

Recenze: Kick-Ass

Magazín: Zábava | autor: Aneta K. | vydáno 13. 05. 2010

Každý asi někdy chtěl být superhrdinou, Dave se ale rozhodne tento nápad uskutečnit; navlékne si směšný zelený oblek a jde potírat zločince. A Kick-Ass je o tom, jak moc to bolí a jak velká zábava to je.

A pak, že akční filmy nemohou být skutečně zábavné! Kick-Ass stíhá ničit vaši bránici i stimulovat příslušné orgány, aby produkovaly adrenalin. Američtí diváci jej za to ovšem neocenili; snad mu to vynahradíme my. U nás se totiž sotva strhne taková vlnu protestů všemožných organizací a upjatých novinářů jako v USA. Ptáte se, co je na filmu tak šokujícího? Představte si tuhle scénu: do pokoje plného ozbrojených chlapů vpadne dvanáctiletá holčička, během několika sekund většinu z nich rozseká na kusy dvěma samurajskými meči a jako třešničku na dortu tomu poslednímu udělá nožem díru do hlavy. A pak se usměje a řekne slovíčko na “c”, které v Hollywoodu skutečně neslýcháme. Zní to šíleně, ale zároveň je to děsně zábavné.

Ona dívka, která si říká Hit-Girl, však není hlavní postavou filmu. Tou je Dave, teenager, který se rozhodne stát superhrdinou. Nadšení ho nepřejde ani o pár dní později, když jej vezou sanitkou z první “hrdinské” akce. Nakonec se mu ale jeho sen opravdu splní -  stane se z něj Kick-Ass. Brzy mu ovšem jde po krku celé podsvětí, které si jeho výstřelky tak trochu plete s kousky výše zmíněné holčičky a jejího militantního otce přezdívaného Velkej Taťka.

Matthew Vaughn natočil čistokrevnou popcornovou podívanou, co se nesnaží spasit svět (i když to tak v některých momentech vypadá), ale chce prostě pobavit. Pokud se toužíte zamyslet nad odpovědností člověka vůči společnosti, prosím, nikdo vám však tenhle motiv nenutí. To, oč tu jde, je krystalicky čistá zábava, kde se střídají momenty humorné i vážné, a vše je navíc prokládáno skvěle natočenou akcí.

Vaughn v podstatě zesměšňuje všechny neumětely, kteří se snaží vydávat své klišovité snímky plné počítačových efektů za akční film. V jedné scéně před supermarketem dokáže s hudbou Prodigy, teenagerem ve směšném obleku a klipovým střihem víc než Nicolas Cage za posledních pět let své kariéry. V Kick-Ass nicméně Cage úlohu Velkýho Taťky zvládl dobře, a tu nepovedenou pětiletku bychom mu mohli odpustit. Kvalitní výkony podávají i Aaron Johnson v titulní roli a Chloe Moretz jako nelidsky drsná Hit-Girl. Už dlouho jsem se v kině tak dobře nebavila a neviděla tak uvolněné publikum jako to, jež propadlo kouzlu tohoto nekorektního a pekelně zábavného filmového comicsu. Asi si seženu fialovou paruku a pásku přes oči.

jakákoliv scéna s Hit-Girl
adrenalin akčních scén
drzost, s níž Vaughn provokuje mravokárce