Je ten led dost studený aneb Hitparáda nejvtipnějších otázek zákazníků restaurací
Zábava
To, že v restauraci kritizujeme obsluhu, nám přijde tak nějak samozřejmé. Přijde nám strašně pomalá, nedůvtipná a vůbec si často klademe otázku, jestli by dotyční neměli změnit povolání. Jenže i druhá strana má s námi občas pořádný problém. Mrkni,...
Pracuju jako číšník téměř celý život a pokaždé když si myslím, že mě od hostů už nemůže nic překvapit, se dočkám toho, že lidská představa a fantazie nezná hranic. Zážitků je celá řada, jako ten, když jsem obsluhoval plnou zahrádku,prováděl jsem deberas stolu, kde všichni byli po obědě, s úsměvem pochválili a jak jsem si skládal prázdné talíře na ruku s úžasem se ptali kolik toho jsem schopen unést přičemž jsem jim s vtipnou vsuvkou oznámil,ať nemají strach, že hodně ale že je nechám na jejich místě, jen jim odnesu prázdné talíře. Pojali to s humorem a jedna z dam mi řekla, že ona by se bála cokoli říct kdyby měla odnést víc jak dva talíře a jich bylo u stolu 8. Jak se vracím po schodech do restaurace plně naložen prázdnými talíři,
zezadu slyším jistý dámský hlas,který se mě snaží zastavit s dotazem zda zde vaříme a při mé odpovědi s úsměvem na tváři že ano, mě paní požádala o jídelní lístek. Co dodat? ….
jedno latté bez mkéka prosím uf co na to řící
To koleno máte z kuřecího?
Naopak, já se snažím mít s obsluhou pochopení a drobnosti nekritizuji, i když se mi nelíbí, neb se mi to zdá nedůstojné situace. Abych obsluhu zkritizoval na místě, musí jít o větší průšvih.
Já umírám při odpovědi „JO“…
Tady nebo s sebou? – Jo
Lungo s mlékem nebo bez – Jo
Menu s polévkou či samotné? – Jo
Objednávám si kafe: obsluha se mě ptá jestli ho chci celé …
Další věc, co mi vadí, když sedím s kamarádkou v restauraci, povídáme si, já říkám kámošce nějakou myšlenku ….. přijde obsluha, a bez ohledu na to, že si povídáme, skočí nám do řeči „všechno v pořádku?“ , to mě fakt vytáčí
Číšník nebo servírka by měli umět vypozorovat kdy je vhodný zeptat se hostů zda mají nějaké přání či zda je vše v pořádku, Za mě platí pravidlo, když se donese hostům jídlo zajít k nim po krátkém čase optat zda jim chutná a je jídlo v pořádku. Práce na place není jen o tom něco přinést, odnést a zkasírovat- tahle práce musí člověka bavit, obnáší trochu psychologie, důvtipu, improvizace, komunikace…