Zacvičte si Pět tibeťanů V. část

Pátý Tibeťan – Hora

Při tomto cviku se budete cítit nádherně. Prokrvuje mozek, povzbuzuje krevní oběh, stimuluje srdeční činnost a to všechno jen s pomalým, plynulým pohybem, při kterém se budete tyčit jako hora a pohybovat klidně jako had. Poslední cvik „Tibeťanů“ dodává společně s prvním cvikem „Káčou“ vašemu tělu energii a potřebou dynamiku a pohyb.

Cvičíme…

Končíme polohou vsedě předchozí cvik a nyní je čas se obrátit na břicho a lehnout si na podložku klidně a v pohodě. Čeká nás poslední cvik a v tuto chvíli již cítíme, že cvičení má účinek, cítíme se totiž báječně. Ležíme tedy na břichu, chodidla máme na šířku ramen od sebe, prsty na nohou vzepřeme a stojíme jimi na podložce. Hlavu máme čelem k podložce, dlaněmi se opíráme o zem v úrovni hrudi, jsme připraveni se zvednout.

Nahoru a dolů, z „kobry“ do „hory“

Nyní paže napneme a zakláníme hlavu dozadu a opět otvíráme ústa, podobně jako u třetího cviku. Napínám se směrem vzhůru do polohy zvané „kobra“. A to včetně nohou, které zvedáme z podložky vzpěrem na prstech. Paže jsou napjaté, hlava zakloněná, ale uvolněná a tělo je nad podložkou.

Nyní se dostaneme do polohy zvané „hora“. Sepneme pevně zadeček a trochu se posuneme na rukou dozadu. Stáhneme hlavu poněkud dopředu a postupně zvedáme zadeček, až naše tělo vytvoří tvar hory nebo písmene A. Prsty na nohou už nestojí na podložce, ale snažíme se na podložce stát co největší plochou chodidla.

Pokud zatím nedosáhnete celou plochou chodidel na podlahu, nic se neděje, je to trochu obtížnější cvik a ne každý je zpočátku natolik pružný a ohebný, aby to dokázal. Udělejte to tak, jak dosáhnete, nesnažte se o preciznost za cenu bolesti. Časem se to bude lepšit. Jakmile dospějeme nahoru, cvičíme tedy písmeno A či horu, jak chcete, zase se pomalu vracíme zpět do polohy „kobry“.

Dýchání zpočátku neřešte

Dýchání je teoreticky jednoduché. Jdeme-li nahoru, do „hory“, vdechujeme, když se vracíme dolů, vydechujeme. Zpočátku však bude praxe složitější, cvik je náročnější, než jeden nádech a vdech. Zpočátku tedy dýchejte tak, jak je vám to příjemné, s časem se vám bude dařit lépe.

Vyrovnávací pozice

Vyrovnávací pozice je po cvičení zcela jednoduchá. Lehněte si na bok, spodní nohu nechte nataženou, horní lehce přitáhněte k tělu a dolní paží si podložte hlavu. Horní paže je volně vedle hlavy, asi jako při pohodlném spánku. Konec! Docvičeno. Pusťte si relaxační hudbu a odpočívejte a užívejte si nově nabytých sil.

Upozornění:
Nespěchejte na sebe, začínejte opravdu jen několika opakováními, vůbec zde není důležité trhat výkonnostní rekordy, ale jde v první řadě o hezký a příjemný pocit. Dobře se necítíme proto, že uděláme mnoho opakování, ale proto, že i několika opakováním rozproudíme energetické dráhy v těle… Svaly a únava nemají s těmito cviky nic společného. Zhruba za měsíc se můžeme směle dostat k 21 opakováním, které jsou považovány za ideální.

3.9.2009 12:00| autor: Renata Petříčková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist