Reklamace bot

Připadá vám, že výběr dámských bot je každý rok širší a širší, ovšem, že ceny stejně tak nezadržitelně stoupají, ale boty přitom nevydrží více než jedinou sezónu? Naše redakce má stejný dojem. Jak se ale proti takovým tendencím dá bojovat? Jediným užitečným nástrojem spotřebitele zůstává reklamace.

Uchovávejte si doklad o zakoupení bot, a v případě, že se s botami cokoliv přihodí, ihned jděte požadovat k obchodníkovi reklamaci. Většina prodejců je dnes nastavena tak, že se snaží si zákazníka za každou cenu udržet, takže se vám budou pravděpodobně snažit vyjít vstříc. Koneckonců nic vás tak neodradí vrátit se opět stejné do prodejny, jestliže s vámi minule nejednali podle vašich představ.

Kus za kus

Typický způsob, jak dnes prodejci řeší vaši reklamaci bot, je, že vám nabídnou možnost vybrat si jiný pár. Prodejcům se totiž nevyplatí vaše boty opravovat, je pro ně méně nákladné vám rovnou nabídnout jiné, nové. V dalším případě s vámi sepíše protokol o reklamaci a má ze zákona 30ti denní lhůtu na její vyřízení. Boty vám v této lhůtě buď opraví, nebo vám musí vrátit peníze. Na výměnu boty za boty nemusíte přistupovat.

článek

Původní obal při reklamaci nepotřebujete

Občas se stává, že po vás bude obchodník požadovat původní obal bot, většinou tedy původní krabici. Na nic takového ale prodejce nemá nárok. Původní obal může požadovat jen v momentě, kdy máte zájem o výměnu ještě nenošeného zboží. Pokud se jedná o reklamaci, závadu výrobku, nemůže po vás vyžadovat, abyste dva roky uchovávala obaly, krabice a jiný materiál u sebe doma, v obavě, že může dojít k reklamaci.

Nekalé jednání hlašte inspekci!

Pokud se někdy s takovým chováním setkáte, obraťte se na odborníka. V tomto případě je to redakce časopisu dTest. Zákazníkům nabízí bezplatnou poradnu v oblasti zákaznických potřeb a práv spotřebitele. A pokud vám stejně nevyhoví ve vaší reklamaci, účinným a snadným nástrojem, jak dát obchodníkovi najevo svou nespokojenost s jeho službami, je prostě zastavení dalších nákupů u daného prodejce. Pokud se každá nespokojená zákaznice, nejen v oblasti nákupu dámských bot, takto zachová, trh sám dokáže eliminovat špatné obchodníky.

A co vy a vaše zkušenosti s reklamací bot? Máte dobré nebo špatné?

Foto: Profimedia.cz

25.11.2014 12:00| autor: Zuzana Bohdalová
Více o tématu: obuvreklamaceSpotřebitel

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist