Recenze: Paul

Dva britští fanoušci sci-fi potkají mimozemšťana, který evidentně žil hodně dlouho v Americe. V příjemné komedii nejen pro fandy sci-fi, která se nebojí zmixovat britský a americký styl humoru.

Seth Rogen hraje většinou obtloustlé lenivé, až příliš bezstarostné pohodáře, věštinou v komediích od Judda Apatowa, což jsou ty, kde se hodně mluví sprostě, ale většinou i tak bývají docela dobrosrdečné. V téhle novince Seth Rogen není vidět, jenom slyšet. Ale Paul, kterého tu mluví, disponuje všemi charakteristikami jeho typického hrdiny, včetně záliby v marihuaně. I když to je mimozemšťan.

Což jde hlavně proto, že Paul je komedie, navíc taková, která spojuje ducha, síly a vkus dvou různých komediálních týmů. Amerického, kam patří Rogen, režisér Greg Mottola nebo Kirsten Wiig v jediné výrazné ženské roli oddaní křesťanky, které Paul rozšíří obzory i slovník (o všechna sprostá slova). A britského týmu kolem Simona Pegga, toho bláznivého blondýna, který paradoval zombie horory v Soumraku mrtvých a kriminálky v Jednotce příliš rychlého nasazení.

V Paulovi si s láskou všichni utahují zase z komiksů a ze sci-fi. Hlavní hrdinové, dva britští fandové a nejlepší kamarádi, si plní dlouholetý sen podívat se na největší komiksový veletrh Comic-Con v San Diegu a pak se stejným nadšením a s karavanem přejet všechny místa v poušti, kde se prý někdy objevilo UFO. Takže by se neměli tak divit, když tam pak jednoho mimozemšťana fakt potkají. Takového, co vypadá přesně tak, jak si mimozemšťany představujeme, co se vzdal autorských práv na Speilbergova  E. T.  a právě utíká domů. Pak nastane roadmovie s FBI v patách, kde nejde o děj, ale o gagy.

A ty jsou povedené a vtipné a jejich dost, aby čas strávený s Paulem utekl příjemně. Snad nejenom podobným geekům jako jsou hlavní protagonisti, kteří tu poznají odkaz na každý díl Hvězdných válek. I když podezřívám, že právě tato kategorie spoluobčanů si tenhle film užije nejvíc, Paulův humor je bohatší, jeho postavy jsou opravdu sympatické. A jejich jízda je nabitá akcí a trochu se táhne a ztrácí v zbytečném hraní na city teprve až ke konci.

Co mě bavilo:
sympatické a dobře zahrané postavy
množství popkulturních odkazů
jak dobře si sedí dva styly humoru
že Greg Mottola ze Superbad dobře zastoupil režiséra Edgarda Wrighta, s nímž Pegg a Frost točili předtím
inteligentní scénář
povedený překlad Franty Fuky

ztráta tempa a humoru na konci
opakování některých vtipů

Paul, USA/UK 2011, 104 minut. Režie Greg Mottola, hrají Simon Pegg, Nick Frost, hlas Setha Rogena, Kristen Wiig, Jason Bateman, Bill Hader, Blythe Danner, Jane Lynch, Joe Lo Truglio, John Carroll Lynch. Premiéra 9. 6. 2011.

9.6.2011 12:00| autor: Aneta K.