Recenze: Obhájce

Matthew McConaughey hraje po delší době ve filmu z větší části oblečený. A hned je z toho jeden z nejzábavnějších snímků jeho kariéry.

Z jeho zvyku chodit v každém filmu bez trička si už i v Hollywoodu začalo až příliš moc lidí dělat legraci. Tentokrát se ale fešák Matthew McConaughey oblékl, nespoléhá se jenom na svůj vypracovaný hrudník a ejhle! Ono to taky jde. Dokonce líp než obvykle, v těch podprůměrných romantických dobrodružstvích, v nichž se poslední dobou usmíval až do rozpuštění.

V soudním thrilleru Obhájce se oblékl do saka a kravaty právnického esa, který dokáže ukecat každého soudce, obalamutit každého klienta, aby mu zaplatil víc, a použít každou kličku a najít každou mezeru v zákoně. Až to vypadá, že má místo srdce peněženku a jeho sympatická bývalá žena se s ním pořád baví hlavně proto, že spolu mají dceru. Jenže pak přijde případ na první pohled vystrašeného a na druhý rozmazleného bohatého spratka obviněného z pokusu o brutální znásilnění a vraždu. A všichni zjistí, že slizký právník s kanceláří v autě značky Lincoln má nejen mozek, ale i svědomí. A že v na tomhle cynickém zkorumpovaném světě žijí dva druhy cyniků.

Filmy s právníky jsou taková zábava hlavně proto, že právníci si mohou dovolit metat duchaplné dialogy, překvapovat nás i porotu chytrými zvraty provedenými na poslední chvíli a napínat svou strategií. V adaptaci románu bývalého reportéra krimi kauz Michaela Connellyho vlastně nejde o nic jiného. Docela brzo zjistíme, co je nový klient v typově přesném podání Ryana Philippeho zač a pak už jenom sledujeme, jakým elegantním způsobem hlavní hrdina vybruslí z legální pasti, že obhájce na svého klienta nesmí prásknout žádné zločiny.

O výsledku tu ani nemáte důvod pochybovat. Obhájce není výjimečný film překračující svůj žánr a nabízející zásadní vhled do lidské duše. Spokojuje se s tím, že nabízí dobrý, odsýpající, soustředěný thriller, solidní a naprosto uspokojující zábavu. A věřte někomu, kdo vidí tucet filmů za čtrnáct dní, že to vůbec není málo a že to vůbec není tak časté, jak bychom si přály.

tempo a chytré dialogy
morální apel z amorálního prostředí
připomenutí, že Matthew McConaughey umí hrát
dobré obsazení vedlejších rolí

nepříliš překvapení
nastavovaný konec

The Lincoln Lawyer, USA 2011, 118 minut. Režie Brad Furman, hrají Matthew McConaughey, Ryan Phillippe, Marisa Tomei, William H Macy, Frances Fisher, Josh Lucas, John Leguizamo, Michael Pena, Bryan Cranston. Premiéra 11. 8. 2011.

11.8.2011 12:00| autor: Aneta K.