Recenze: Navždy spolu

Co se stane s manželstvím, když si žena po nehodě svého manžela přestane pamatovat? O tom vypráví jednouchá osudová romance, která se vzdala ambice být něčím víc než obyčejnou žánrovkou.

Leo a Paige se zamilovali, vzali a byli by šťastní až do smrti, kdyby jednou neměli autonehodu. Po ní totiž ztratila svobodomyslná sochařka Paige posledních pět let svého života, resp. všechny vzpomínky na ně. Takže když se probudila z kómatu, nevěděla, kdo je Leo. A aby to bylo ještě napínavější, myslí si, že je zasnoubená s uhlazeným právníkem, že sama studuje práva podle přání svého bohatého konzervativního otce a má ráda melíry ve vlasech. Prostě se chová jako někdo úplně jiný. A Leo ji přesto miluje a chce zpátky.

Zní to jako snad až moc podivuhodný nápad na romantický film, ale tvůrci Navždy spolu se dušují, že se to skutečně stalo a navíc romantické filmy existují třeba i o mazání vzpomínek na nevydařený vztah. Akorát, že takový i Věčný svit neposkvrněné mysli originální nápad dokázal i výjimečně vyprávět. Navždy spolu jenom slepě následuje vyšlapanou cestu k co nejrychlejšímu diváckému uspokojení srdcí, která chtějí na chvíli věřit, že pravá láska překoná vše, milující muž pochopí vše a osud existuje.

A tak tu máme urostlého Channinga Tatuma a roztomilou Rachel McAdams, s nimiž už má publikum romancí navázaný vztah, spoustu hezkých pohledů na Chicago, nějaké obecné fráze o srážkách a utváření osobnosti, slzy, čekání a odbyté herecké výkony, snaží se tu jen Tatum, jindy poměrně toporný herec.

Není to až taková sentimentální limonáda, jako třeba melodramata Nicholase Sparkse, v nichž Tatum i McAdams už taky hráli. V mnoha scénách uvnitř filmu, v nichž chudák Leo hledá v nové Paige tu ženu, kterou miluje, a kdy zmatená Paige neví, kdo vlastně je, osudy hrdinů umí upoutat i dojmout. Jenom tu nemůžete čekat víc než hezký kýč na valentýnský večer, tak jako ho zamýšleli i američtí producenti, když právě na Valentýna filmu naplánovali americkou premiéru. Což je škoda, protože tu je cítit potenciál na něco víc.

The Vow, USA/Bra/Aus/Fra/UK/Něm. 2012, 104 minut. Režie Michael Sucsy, hrají Rachel McAdams, Channing Tatum, Scott Speedman, Jessica McNamee, Kristina Pesic, Sam Neill, Jessica Lange. Premiéra 29. 3. 2012.

Hodnocení: 50 %

28.3.2012 12:00| autor: Aneta K.